אירוע חמור התרחש לפנות בוקר (ראשון) במעבר עופר הסמוך לירושלים. מתנדב בארגון איחוד הצלה, שנסע באמבולנס תחת השם "אמבולנס פרטי חדרה", נעצר לאחר שהתברר שניסו להבריח ברכב פלסטינים שוהים בלתי חוקיים.
תיעוד מעצר האמבולנס

בתיעוד מהמעצר נשמע הבודק הביטחוני במעבר, שמוחזק על ידי מג"ב איו"ש, מפציר בנהג ובנוסע שנמצא לידו להראות לו תעודות. בתגובה עונה לו שהם בדרך לטיפול בתאונה קשה. המאבטח התעקש ואמר לנהגים: "תראו תעודה ותפתחו את הבגז'. תגיד לו שיפתח את הבגז'". אחד הנוסעים, ניסה להתחמק, וחזר: "יש תאונת דרכים אחי". אז, ענה לו הבודק: "אין בעיה בוא נקצר אחי. אתה ממהר , תפתח את הבגז'". בתגובה ענה לו: "אני מציל חיים אחי", והפעיל עליו לחץ לשחררו.
בשלב זה הורה הבודק הביטחוני על סגירת המחסום וניגש לחלק האחורי של האמבולנס, כדי לבדוק את תכולתו. שם גילה מספר שוהים בלתי חוקיים. אחרי האירוע נעצרו המסיע ושמונת הפלסטינים, המתגוררים בשומרון, שנמצאו באמבולנס.
בהמשך התברר כי נהג האמבולנס הוא מתנדב של איחוד הצלה, המתגורר בירושלים, שאף שיבחו אותו במסמך הוקרה במרץ האחרון. בין היתר צוין במסמך כי "מסירותו של הנהג להצלת חיים ראויה לכל שבח, משמש דוגמא ומופת לשאר המתנדבים ואף עוזר בסבלנות ומקצועיות לכל אחד שנזקק לעזרה".
שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע שבו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך ורק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רישיון האמבולנס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".
בהודעת המשטרה צוין כי לוחמי מג"ב ולוחמי המעברים של צה"ל הבחינו במחסום באמבולנס הפרטי, "שמקורו בצפון, שמגיע לשטח המעבר במטרה להיכנס לשטחי המדינה עת שהנהג ועוזרו לבושים כאנשי רפואה". עוד צוין כי הלוחמים חשדו שהנהג והנוסע שלידו לא דוברים אמת, לאחר שבדקו במערכות הביטחונית כי באותו זמן לא התרחש "אירוע מציל חיים". מתחילת המלחמה נעצרו על ידי לוחמי מג"ב יותר מ-6,100 שוהים בלתי חוקיים, מתוכם 687 נתפסו בשבוע האחרון.
רענן אשתר, הבעלים של "אמבולנס חדרה", אמר אחרי המעצר: "לתדהמה של חברת 'אמבולנס חדרה', עובד משירותיה מעל באמונה ופעל בניגוד להוראות ולנהלים. האמבולנס שנמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, שימש שלא כדין ושלא בשעות העבודה, הוא פעל בניגוד לדין והסיע שב"חים תוך התחזות לנהג במשמרת ושימוש ברכב האמור לשמש להצלה וכשהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע". לדבריו, "החברה גייסה את העובד לשירותיה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ'איחוד הצלה' ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה. החברה המומה ורואה את מעשיו בחומרה רבה ומשתפת פעולה עם גופי החקירה. העובד פוטר לאלתר והחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים כדי שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".
איחוד הצלה מסר בתגובה: "ארגון המתנדבים הלאומי איחוד הצלה רואה בחומרה רבה את המקרה שפורסם הבוקר שבו נראה נהג אמבולנס של חברת 'אמבולנס חדרה' מעביר לכאורה שוהים בלתי חוקיים במסווה של הצלת חיים. ברצוננו להבהיר, כי האדם המדובר ביצע את העבירה במסגרת עבודתו בחברת 'אמבולנס חדרה' ללא שום קשר לאיחוד הצלה. לאחר בירור נמצא כי אותו איש רפואה מתנדב גם באיחוד הצלה. עקב כך, הוא הושעה מיידית מכל פעילות בארגון".