"מונחת לפנינו האפשרות לנורמליזציה עם סעודיה, ואני מקווה שהיא נבחנת ברצינות", כך אמר הבוקר (שלישי) נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הרצוג הוסיף כי "לפני יומיים נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. הנורמליזציה היא מהלך שיכול להביא לשינוי עצום. היא 'גיים צ'יינג'ר' היסטורי, שמהווה ניצחון על אימפריית הרשע של איראן".
נשיא המדינה: "נורמליזציה עם סעודיה - חזון אדיר"
(צילום: סנטרל הפקות)

1 צפייה בגלריה
 הרצוג ובן סלמאן
 הרצוג ובן סלמאן
הרצוג ובן סלמאן
(צילום:עודד קרני, AFP)
לדבריו, "חודשיים לפי המלחמה הציג הנשיא ביידן חזון אדיר, שהיה מחבר את אירופה לדרום מזרח אסיה ואת ארה"ב לאוסטרליה - והכל דרך חצי הכדור המזרחי. ב-7 באוקטובר ביקשה אימפריית הרשע להחריב את הסיכוי לנורמליזציה, אבל המאבק שלנו הוא בסופו של דבר לא רק מול חמאס. הוא מאבק גדול ואסטרטגי והיסטורי. עלינו לעשות הכל כדי להשתלב בחזון הנורמליזציה".
הוא הוסיף כי "בחודשי המלחמה פגשתי הרבה ראשי תאגידים בינלאומיים. הקשרים האלה חיוניים עבורנו והם מרכיב בחוסן הלאומי של ישראל. האויב, אימפריית הרשע של איראן ושלוחותיה ומקדמי החרמות למיניהם, מנסים לפגוע בכל דרך אפשרית בקשרים הללו.
"בין היתר, כפי שראינו אתמול בהצהרתו השערורייתית של התובע הפלילי, שהשווה את ממשלת ישראל הדמוקרטית למנהיגי ארגון טרור רצחני. על העולם כולו, ובוודאי על העולם החופשי, לדחות ולגנות את הצהרתו בצורה חד משמעית".
משאית הועלתה באש בחשד כי הסיעה סיוע לרצועה

בכנס התייחס הרצוג גם למחלוקות הפנימיות בישראל, ואמר: "לשם הבנייה המחודשת של העם והמדינה לאחר הטבח אנחנו חייבים לשקם את הלכידות הישראלית, השותפות והיכולת שלנו לדבר ולהקשיב בכבוד. זה לא סוד שמחלוקות עמוקות ביותר אופפות אותנו בשעה זו, ולכן אני מדגיש - כשאני מדבר על אחדות אני לא מתכוון לסתימת פיות. להפך, הוויכוחים והמחלוקות עם חלק מה-DNA שלנו. אנחנו חייבים לדעת איך לנהל אותם. המחלוקות שפילגו אותנו לפני 7 באוקטובר לא יעלמו, אבל האופן שבו התמודדנו איתן חייב להישאר בעולם האתמול".
על התיעודים של שריפת משאיות הסיוע בדרכן לעזה אמר כי "עלינו לפעול נכון מדינית. בתבונה ואחריות, ולהבין שלכל אמירה יש השפעה. לעיתים צריך לחשוק שפתיים. הצתה בלתי פוסקת של משאיות סיוע, שהן חלק ממבצע בינלאומי בו מעורבות מדינות ידידות, מאפשר לפתוח חזית מול ישראל. אויבינו מנצלים זאת נגדנו בדיפלומטיה ובכלכלה העולמית. דווקא כדי שנוכל להילחם עלינו לתמרן עם מדינות ובני ברית בעולם כולו״.