ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים (שלישי) כי החלטתו של קארים חאן, התובע בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, לבקש צווי מעצר נגדו ונגד שר הביטחון יואב גלנט, היא "פעולת התנקשות", כלשונו. "הוא שופך דלק על אש האנטישמיות שמתפשטת ברחבי העולם. הוא תוקף את המדינה היהודית היחידה בעולם ומנסה לאזוק אותנו ולמנוע מאיתנו להגיב לפי חוקי המלחמה. זו מלחמה של כל הדמוקרטיות".
2 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, מארק ישראל סלם)
נתניהו מגיב לבקשת חאן, אתמול: "אנטישמיות"
(צילום: איתי בית-און / לע״מ )

נתניהו הוסיף בריאיון לתוכנית בוקר טוב אמריקה ברשת ABC כי הוא לא מודאג מנסיעות בעולם בעקבות הבקשה של התובע - ואמר שהוא זה שצריך לדאוג. "הוא הופך את בית הדין למוסד מנודה. אנשים לא ייקחו אותו ברצינות. אני מקווה שהשופטים לא יאשרו את מה שהוא מבקש - זה יהפוך אותם לשופטי בית דין שדה", אמר.
"זה אבסורד, מעבר לשערורייה. הוא אומר שאנחנו מונעים מים - אבל משמיע האשמה שקרית לחלוטין", קבע עוד נתניהו. "אנחנו מספקים כעת כמעט חצי מהמים בעזה. לפני המלחמה סיפקנו רק 7%. זה מנוגד לחלוטין לטענות התובע. הוא טוען שאנחנו מרעיבים אנשים? סיפקנו יותר מחצי מיליון טונות של אוכל ותרופות באמצעות 20 אלף משאיות. האיש הזה רק רוצה לעשות לישראל דמוניזציה".
נתניהו זעם על החלטת חאן לבקש צווי מעצר נגדו ונגד גלנט, במקביל להנהגת חמאס. "הוא עושה השוואה שקרית בין מנהיגי ישראל שנבחרו בצורה דמוקרטית לבין טרוריסטים. זה כמו להגיד אחרי פיגועי 11 בספטמבר 'אני מוציא צווי מעצר נגד בוש ונגד בן לאדן', או כמו במלחמת העולם השנייה 'אני מוציא צווי מעצר נגד רוזוולט וגם נגד היטלר'. זה לא רציני. הוא קובע עובדות שקריות ועושה חוסר צדק לבית הדין הבינלאומי".
נתניהו ציין כי "אם דמוקרטיות עומדות במצב שאחרי שנקטו מאמצים אדירים להוציא אנשים מאזורי סכנה, לספק מזון ותרופות בכמויות גדולות - הן יואשמו רק בגלל שטרוריסטים משתמשים באזרחים כמגן אנושי, אז גם אחרים יעשו את זה. אנחנו ראשונים ואתם הבאים בתור. צריך להפסיק את זה ויש להתנגד לזה, ואני מבטיח לך שרוב הישראלים ומנהיגים אחראים בעולם מבינים שיש להתנגד לכך".
הוא נשאל אם יש לו תוכנית ליום שאחרי המלחמה, והשיב: "לחלוטין. אני חושב שהיום אחרי המלחמה הוא יום אחרי החמאס. צריך להשמיד את חמאס - מטרה ראשונה. אחר כך, לפרז את עזה. אז צריך למצוא ממשל אזרחי בידי עזתים שלא מזוהים עם חמאס, ושלא מעוניינים בהשמדת ישראל. הדבר האחרון זה לבנות את עזה בדרך שלווה בתמיכת מדינות ערב מתונות והקהילה הבינלאומית. זו התוכנית הריאליסטית, אבל הדרך לשלום עוברת דרך ניצחון על חמאס".
הצהרת התובע בהאג: מבקש צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט, סינוואר, דף והנייה
(צילום: ICC )

2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה. נתניהו: "הדמוקרטיות האחרות הן הבאות בתור"
(צילום: דובר צה"ל)
בריאיון ל-MSNBC נשאל ראש הממשלה על העברות הכספים לחמאס דרך קטאר, לאורך שנים - לפני 7 באוקטובר. "זה ניתן כדי למנוע אסון הומניטרי", טען. "כדי לוודא שמשאבות המים עובדות, שמשאבות הביוב עובדות, שהחשמל עובד. זאת הייתה המטרה. עשינו כל מה שביכולתנו להחליש את הכוח הצבאי שלהם. עכשיו אנחנו רוצים להוציא אותם ולקבל משטר אזרחי שלא מחויב אליהם ולא לרעיון של להרוס את ישראל. הופתענו באותו יום, אין שאלה לגבי זה, אבל נעמדנו מיד על הרגליים ואנחנו נלחמים במלחמה האורבנית הקשה ביותר בהיסטוריה המודרנית - עם 35 אלף טרוריסטים באזור אורבני צפוף ו-500 קילומטר של מנהרות".
טל היינריך, דוברת הממשלה בשפה האנגלית, אמרה בתדרוך שערכה לעיתונאים כי ישראל קוראת ל"מדינות העולם הנאור" להתנגד לבקשת התובע, ולהצהיר שלא יכבדו צווים כאלה. גם היא נשאלה אם נתניהו וגלנט יימנעו מנסיעות למדינות החתומות על אמנת רומא - ושעליהן לכבד כל צו שמוציא בית הדין, והשיבה: "נחכה ונראה".