אסון נמנע הבוקר (יום שני), ערב חג פסח, אחרי ששני מחבלים התכוונו לבצע טבח בשכונת רוממה בירושלים - אך נכשלו בגלל מעצור בנשק, ונתפסו מסתתרים בחנות רהיטים סמוכה. רב-פקד י', שלכד את השניים, סיפר את השתלשלות האירועים שהובילה למעצרם.
המפכ"ל עם השוטר והאזרח
(צילום: דוברות המשטרה )

המחבלים נלקחים לקול תשואות
(צילום: אלכס גמבורג)

3 צפייה בגלריה
מעצר אחר המחבלים
מעצר אחר המחבלים
רגעי מעצר המחבלים
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
"קיבלנו תמונת מצב של האירוע בזירה, והבנו שנמלטו שני מחבלים", סיפר למפכ"ל יעקב שבתאי ולמפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן. "קיבלנו תיאור שלהם והתחלנו בסריקות. נכנסו למבנים סמוכים, סרקנו אותם, ולא היו ממצאים. ביציאה מאחד המבנים ניגש אלינו אזרח שאמר שאשתו ראתה קודם לכן שני נערים שעונים לתיאור הלבוש שנכנסים לאחד הבניינים".
"הוא הצביע לנו על בניין בן כמה קומות, שיש בו גם עסקים וגם ישיבה", סיפר. "הכוח התחלק לשתי קבוצות. התחלנו לסרוק את הבניין משני כיוונים. כאשר אחד הבלשים הבחין בדלת אחד העסקים, חנות רהיטים שהייתה פתוחה, הוא נכנס לבפנים יחד עם הכוח - וזיהה שני המחבלים מתחבאים בסוף החנות. אחד מהם ראה את הבלשים וזרק סכין שהייתה בידו לעברם. השניים נעצרו והועברו לחקירה במשרדי ימ"ר ירושלים".
האזרח שדיווח לשוטרים על המחבלים סיפר כי "אשתי ראתה מהחלון שני אנשים עם יד על הראש, שאחד מהם עם חולצה לבנה, מסתכלים אחורה ונכנסים לתוך הבניין. היא ירדה למטה ומיד אמרה למי שהיה בשטח שראתה אותם. הראיתי לשוטרים שלבניין יש שתי כניסות, הם קיבלו דיווח מיד לרוץ - ופה הסתיים הסיפור".
תיעוד דרמטי: הפיגוע בירושלים

3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדריסה ברחוב מדרכי התכלת בירושלים
זירת פיגוע הדריסה ברחוב מדרכי התכלת בירושלים
זירת הפיגוע
(צילום: לירן תמרי )
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק בזירת פיגוע הדריסה ברחוב מדרכי התכלת בירושלים
כלי הנשק בזירת פיגוע הדריסה ברחוב מדרכי התכלת בירושלים
הנשק במסלול הבריחה
שלושה צעירים נפצעו באורח קל בפיגוע הבוקר ברחוב תכלת מרדכי בבירה, סמוך לבית כנסת שאליו הגיעו לתפילה וביעור חמץ. שני המחבלים נמלטו כאמור מהמקום אחרי שניסו להשתמש בנשק מאולתר מסוג "קארלו" ללא הצלחה, והשליכו אותו במהלך בריחתם. כשעתיים לאחר מכן הם אותרו בחנות רהיטים סמוכה. ברכבם אותרו גם גרזן, סכינים ותמרים, וייתכן שנערכו לשהות במקום זמן רב.
המחבלים, בני 17 מחברון, נסעו ברכב קיה לבן והגיעו לשכונת רוממה מכביש המנהרות, שם נקלטו במצלמות. הם דהרו בפראות לעבר מתפללים שעמדו ברחוב, דרסו אותם - ואז התנגשו במכונית אחרת. לאחר מכן יצא אחד מהם עם נשק מאולתר, אך לא הצליח לירות בקורבנות גם כשחברו ניסה לסייע לו, ככל הנראה בשל מעצור בנשק.
עם תחילת המצוד אחרי המחבלים הוזנק לאוויר מסוק שיסייע בחיפושים, ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן הנחה על "הפעלת כלל האמצעים והכוחות" - לרבות יחידות מיוחדות - כדי ללכוד את השניים במהירות. בהמשך הגיע לזירה גם המפכ"ל יעקב שבתאי, והמשטרה ביקשה מהציבור לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 על "כל אדם חשוד".