שר החינוך יואב קיש תקף הבוקר (שלישי) את יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, אלי גלמן, שהביע אכזבה בקבוצת וואטסאפ פרטית על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה במסוקו של נשיא איראן איברהים ראיסי שהתרסק שלשום. "מדובר בהסתה פרועה, אמירה מסוכנת אשר מחייבת טיפול. האיש אינו ראוי למלא תפקיד ציבורי ובוודאי לא כחלק מהנהלת אוניברסיטה בישראל", קבע קיש.
2 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
קיש. "האיש לא ראוי למלא תפקיד ציבורי"
(צילום: דנה קופל)
"חבל שנתניהו לא היה איתם גם - תאונה אחת יכולה לסגור לנו ולעולם הרבה בעיות", כתב גלמן בקבוצת הוואטסאפ ביום ראשון האחרון. אחד מחברי הקבוצה הציע לגלמן למחוק את דבריו, וציין: "עם כל חילוקי הדעות - לא ראוי". גלמן כתב לו בתגובה: "ברשותך אשאיר את ההערה הזאת", והוסיף עוד דברים בגנותו של ראש הממשלה נתניהו ברוח ניסוחים דומים שנשמעים בהפגנות נגדו.
מטעמו של גלמן נמסר בתגובה ביום ראשון האחרון: "הדברים נכתבו בקבוצה פרטית, בלא מחשבה או כוונה רעה ובעידנא דריתחא, ונמחקו תוך זמן קצר מאוד. מר גלמן מצר על כך מאוד ומביע חרטה עמוקה על הדברים שכתב. למותר לציין שלא נאמרו במסגרת תפקידו הציבורי".
2 צפייה בגלריה
אלי גלמן
אלי גלמן
גלמן והדברים שכתב
אוניברסיטת תל אביב עצמה מסרה כי "האוניברסיטה דוחה בתוקף את דבריו של יו"ר הועד המנהל מר אלי גלמן. הגם שהדברים נאמרו בסערת רגשות ונמחקו מיד, עדיין מדובר באמירות חמורות שאין להן מקום, וחבל מאד שנכתבו". יחד עם זאת, האוניברסיטה לא הודיעה עד כה על כוונה לנקוט צעדים כלשהם נגד גלמן.
בהתרסקות המסוק נהרג גם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן. החיפושים אחרי שרידי המסוק שהתרסק בתנאי מזג אוויר קשים באזור הררי ומיוער בצפון איראן ארכו כ-14 שעות, ובסיומם אותרו השרידים של המסוק שנשרף לחלוטין. כל הנוסעים נהרגו. מסוקו של ראיסי התרסק סמוך לג'ולפה, עיר השוכנת ליד הגבול עם אזרבייג'ן, כ-600 קילומטרים צפונית-מערבית לטהרן. ראיסי ביקר לפני כן באזרבייג'ן.