שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת סקיי ניוז כי הטלת אמברגו נשק על ישראל תחליש אותה, תחזק את חמאס - ועלולה גם להפחית את הסיכויים לשחרור חטופים המוחזקים בשבי ברצועה.
שר
לדברי קמרון, אמברגו נשק הוא "דרך לא חכמה" לעצור את המלחמה. הוא הוסיף כי "בפעם האחרונה שלחצו עליי להטיל אמברגו נשק, איראן תקפה את ישראל". הוא אף פירט והדגיש כי במתקפה חסרת התקדים נעשה שימוש בכ-140 טילי שיוט.
כשנשאל אם בריטניה תלך בעקבות ארה"ב ותעצור את אספקת הנשק לישראל על רקע המבצע ברפיח, השיב קמרון כי "בריטניה וארה"ב נמצאות במקום שונה לחלוטין. אנחנו מספקים פחות מ-1% מהנשק של ישראל". עם זאת, הוא הוסיף כי הממשלה תדון באפשרות הזו "אם יהיה סיכון רציני לזכויות אדם".
בהמשך הריאיון אמר קמרון כי פעולה נרחבת ברפיח היא "מסוכנת עבור ישראל". הוא הדגיש כי ארצו אינה תומכת במבצע כזה ללא תוכנית לפינוי נרחב של העקורים השוהים ברפיח, אך הבהיר כי "הבעיה חוזרת שוב לחמאס". הוא מתח ביקורת על כך שארגון הטרור אינו מסכים לעסקה שבמסגרתה ישוחררו אלפי אסירים פלסטינים מבתי הסוהר הישראליים, לצד הפוגה בלחימה ש"עזה זקוקה לה נואשות".
קמרון טען: "חמאס לא מוכנים לדבר על העסקה הזו. אז השאלה האמיתית לחמאס היא, לדעתי, למה אתם מאפשרים לכל הסבל הזה להמשיך אם אתם יכולים לעצור אותו עכשיו?".

ארדואן שוב משווה להיטלר

בינתיים, מי שממשיך בקו אנטי-ישראלי אנטישמי מובהק הוא הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן, שמיום ליום הולך ומסלים ברטוריקה שלו נגד ישראל ובעד חמאס. הפעם התראיין ארדואן לתקשורת היוונית, לקראת ביקורו של ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס באנקרה, ושוב השווה בין ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי אדולף היטלר.
1 צפייה בגלריה
חאלד משעל, אסמאעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, בפגישה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
חאלד משעל, אסמאעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, בפגישה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
ארדואן מתחבק עם חאלד משעל, כשלצידם הנייה
(צילום: AFP / TURKISH PRESIDENCY PRESS OFFICE)
ארדואן אמר כי "נתניהו הותיר את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר מאחור", וטען - בשקר מוחלט - כי "חמאס הסכים להפסקת האש, אבל ישראל לא רוצה הפסקת אש בגלל רצונה לכבוש את רצועת עזה כולה". לדברי ארדואן, "נתניהו הגיע לרמה שבה הוא גורם להיטלר לקנא בשיטות רצח העם שהוא הציג".
ארדואן טען כי "היטלר דיכא והרג אנשים במחנות ריכוז במשך שנים, כמו מעשי הטבח על שיירות סיוע בעזה, באותן שיטות ג'נוסייד. ישראל ממשיכה להפר בפזיזות את החלטות האו"ם".
כחלק מהקו הטורקי בחודשים האחרונים להלבין את חמאס, הוסיף ארדואן כי "אנשי חמאס הם אנשים המגנים על בתיהם, עסקיהם ואדמותיהם בפלסטין, שנמצאת בשליטה ישראלית. מה חמאס רוצה? להחזיר את האדמות הפלסטיניות שנכבשו על-ידי ישראל ולהקים מחדש את מדינתו. מדינת פלסטין הריבונית, העצמאית, המאוחדת מבחינה גאוגרפית, בתוך גבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים".