גופתו של אורן זמיר, צעיר ישראלי כבן 26, אותרה אתמול (ראשון) באזור הווארז בצפון פרו. זמיר הוגדר נעדר מאז 14 באפריל, לאחר שיצא לטיול אתגרי באזור לפני מספר שבועות ומאז נותק הקשר עימו.
לאחר חודש: אותרה גופתו של אורן זמיר בפרו

2 צפייה בגלריה
אורן זמיר
אורן זמיר
אורן זמיר
גופתו של זמיר אותרה למרגלות צוק על-ידי צוות חיפוש מקומי. אין חשד לפלילים, ונבדק בין השאר אם ניסה לטפס - ונפל. זמיר יצא עצמאית לטרק הוואי-וואש, והקשר עימו אבד ב-14 באפריל. במקום שבו טייל אין קליטה סלולרית, והוא עדכן כי לא יהיה זמין. לאחר שלא חזר מהטרק - יצאה משלחת ישראלית לחיפושים אחריו, לצד צוות מקומי. משרד הפנים בפרו עדכן כי גופתו אותרה אתמול, ופרסם תמונות ותיעוד מהמקום.
אורן הוא בן למשפחה של תעשיינים ותיקים בירושלים. הוא שירת ביחידה מובחרת והשתתף במלחמה מ-9 באוקטובר, במשך 161 ימים רצופים. לאחר שאיבד 16 חברים במלחמה, יצא לטיול לשנות אווירה כדי לטייל בנופי טבע שאהב. הוא התכוון לחזור בהמשך ללחימה עם יחידתו. "אורן היה דמות מוכרת ביחידה ובלט לטובה", אמרו במשפחתו. "אורן אהב מאוד את ארץ ישראל בצורה בלתי אמצעית וטהורה ביותר, תרם רבות בהתנדבותו הממושכת בחקלאות, בעיסוקו כמורה דרך, בעבודה חינוכית עם ילדים במסגרות שונות וכן היה מדריך ומאמן אהוב ביותר באומנויות לחימה".
עוד סיפרו במשפחה: "רבים מעידים כי אורן היה מודל לחיקוי עבורם - אוהב אדם אמיתי עם לב זהב, שחי בעוצמה, ידען גדול, מלא הומור ובעל שמחת חיים ונתינה יוצאת דופן. זכות גדולה הייתה לכל מי שפגש בו ולקח חלק בחייו של אורן. כל אחד או אחת שפגשו בו אפילו לשעה או דקה השאיר בהם חותם לחיים שלמים. שני הוריו ושלושת אחיו ומשפחתו מעריכים את המאמצים הרבים לאיתורו. המשפחה תפעל להמשיך את רוחו הבלתי מתפשרת לעשיית צדק וטוב בארץ ובעולם".
משרד החוץ מסר כי "גופתו של צעיר ישראלי כבן 26 אותרה אתמול באזור הווארז בצפון פרו. הצעיר הוגדר כנעדר, זאת לאחר שיצא לטיול אתגרי באזור לפני מספר שבועות ומאז נותק הקשר עימו. שגרירות ישראל בלימה, יחד עם חברת החילוץ מגנוס פעלו מאז מול הרשויות במקום על מנת לאתרו. אתמול במהלך החיפושים אותרה גופתו. המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר שוטף עם בני משפחתו בארץ ומסייעת בהבאת ארונו לישראל. משרד החוץ משתתף בצער המשפחה".