לאחר החלטת בג"ץ, מבקר המדינה הודיע: "מצפה מהרמטכ"ל לשיתוף פעולה מלא בבדיקת תפקוד הצבא"

מתניהו אנגלמן ימשיך לקיים את בדיקת צה"ל ב-7 באוקטובר, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה בקשה לצו ארעי שימנע את ההתקדמות • משרד מבקר המדינה: "ביקורת המדינה מתבצעת על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי"

הרמטכ"ל הלוי והמבקר אנגלמן. צילום: אורן בן חקון, דובר צה"ל

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע היום (שני) שהוא מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המעורבים לשתף פעולה באופן מלא עם ביקורת תפקוד הצבא ב-7 באוקטובר, זאת לאחר שבג"ץ דחה את הבקשה למתן צו ארעי שימנע מלהתקדם בבדיקה.

כוחות אוגדה 99 ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

ממבקר המדינה נמסר: "נוכח החלטת בג"ץ לדחות את הבקשה להוציא צו ארעי כלפי הביקורת בצה"ל, מבקר המדינה מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים להורות לאנשיהם לקיים את החובה המוטלת עליהם מכוח חוק-יסוד מבקר המדינה ולשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים.

ההרס ביישובי העוטף אחרי טבח מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, צילום: חנן גרינווד

כפי שהודיע המבקר אנגלמן, ביקורת המדינה מתבצעת על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. מתכונת הביקורות בצה"ל נקבעה באופן מדורג לאחר שיח של חודשים רבים עם הרמטכ"ל ונקבע מנגנון המתאים להתפתחויות מלחמתיות".

עוד נמסר: "מבקר המדינה מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים להורות לאנשיהם לקיים את החובה המוטלת עליהם מכוח חוק-יסוד מבקר המדינה ולשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים. כפי שהודיע המבקר אנגלמן, ביקורת המדינה מתבצעת על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. מתכונת הביקורות בצה"ל נקבעה באופן מדורג לאחר שיח של חודשים רבים עם הרמטכ"ל ונקבע מנגנון המתאים עצמו להתפתחויות מלחמתיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר