נסראללה. צילום: רשתות ערביות

נסראללה פונה לאזרחי ישראל: "תפנו לממשלה שלכם ותדרשו את הפסקת המלחמה בעזה"

מזכ"ל חיזבאללה הזכיר בנאומו את עסקת ישראל וחמאס לשחרור חטופים, את היחסים עם ארה"ב וכמובן את החזית הצפונית • "המלחמה הצליחה להפוך את הסוגיה הפלשתינית לעולמית"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שני) לרגל יום השנה השמיני למותו של מוסטפא בדר א-דין, בכיר ארגון הטרור שחוסל בסוריה. בין היתר טען נסראללה כי חמאס הצליח למנוע במתקפה ובטבח של 7 באוקטובר נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב.

"השליטים הערבים עמדו לחתום על מסמכי המוות של הסוגיה הפלשתינית בנורמליזציה עם ישראל, שהיתה מגיעה בתוך חודשים", אמר נסראללה. כמו כן, הוא טען כי המלחמה הצליחה להפוך את הסוגיה הפלשתינית לסוגיה עולמית ראשונה במעלה, וכי תמונתו של סינוואר, שהונפה על ידי שגריר ישראל באו"ם, היתה "תמונת ניצחון".

חיילי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

מנהיג ארגון הטרור התייחס גם למצב בצפון. לדבריו, "הקשר בין החזית התומכת בלבנון לבין עזה הוא דבר מוחלט. העולם כולו מקבל את העובדה הזאת. לכן האמריקנים אמרו לממשלת נתניהו שאין מצב שהחזית הצפונית תסתיים לפני הפסקת אש בעזה. אנחנו אומרים לתושבי הצפון שרוצים לחזור עד 1 בספטמבר, שעד שלא תסתיים המלחמה בעזה, החזית תימשך. לכו לממשלה שלכם ותגידו להפסיק את המלחמה בעזה".

במהלך דבריו, נסראללה התלונן על התנהלותה של ארה"ב: "לפני כמה ימים היה תיווך מצרי-קטארי. בלינקן (מזכיר המדינה האמריקני) הסתובב באזור ואמר שהכדור במגרש של חמאס. ביידן אמר אותו דבר. חמאס הפתיע אותם ויותר מכולם את נתניהו. חמאס הסכים להסכם שלא טוב לישראל, והם שתקו. אז אמרו שחמאס דחה את ההצעה. על חמאס הטילו את האחריות, אבל לא על ממשלת נתניהו".

עוד אמר: "ארה"ב עדיין מטילה וטו על מדינה פלשתינית במועצת הביטחון. ביה"ד הבינלאומי קיבל איומים מארה"ב. איפה ארה"ב? ארה"ב שמדברת על חופש ביטוי ועל דמוקרטיה. מה הסטודנטים שם עשו? הפגינו למען הפלשתינים. אבל כל העולם ראה איך המשטרה האמריקנית התנהגה כלפיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו