ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
ההימור של סינוואר

דיווח: חלק גדול ממחבלי חמאס עזב את רפיח

ההימור של סינוואר נותר פשוט: חמאס ישרוד יותר זמן מתחת לאדמה ממה שצה"ל יוכל להישאר מעליה

דיווח: חלק גדול ממחבלי חמאס עזב את רפיח
הריסות ברפיח, עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורמים ישראלים אמרו כי אין עוד ארבעה גדודים של חמאס ברפיח. חלק גדול מהכוח הלוחם עזב את העיר וסביבותיה. הלוחמים של חמאס עברו לחאן יונס, ואולי גם למחנות המרכז. מה שנשאר הם בערך שני גדודים במערב, כנראה באזור תל סולטן.

נדב אייל דיווח ב-Ynet כי ארגון חמאס לא ניסה עד כה לנהל קרבות רחבים עם צה"ל. הוא מבין שאין לו צ'אנס מול אוגדה צה"לית. ההימור של סינוואר היה ונותר פשוט: חמאס ישרוד יותר זמן מתחת לאדמה ממה שצה"ל יוכל להישאר מעליה.

בכיר במערכת הביטחון אמר כי: "התושבים בעזה, בחלקם הגדול, מתעבים את חמאס. ועדיין הם מעדיפים אותו. זה או חמאס, או כאוס. יש בישראל אנשים שאומרים עדיף לנו שיהיה בעזה סומליה לכמה שנים (סומליה מדינה עם קרבות רחוב של טרוריסטים). העזתים, אם תוצב בפניהם האפשרות של משטר חמאסי או סומליה, תמיד יבחרו באפשרות של יציבות וסדר. גם אם הם שונאים את סינוואר".

עוד דווח, כי חמאס הנחה את אלפי מחבליו בערי מרכז וצפון הרצועה לא להילחם ישירות בצה"ל ולנוע כאזרחים לא חמושים או להסתתר במחסות העקורים. חמאס הנחה לירות בעיקר מרגמות וצליפה בהסתר. לגבי היתקלות ניתנה הוראה, רק אם יש הזדמנות ממש טובה. 

הסיבה לגישה הזו: שמירת מחבלים בחיים ונשק לנסיגה המלאה של צה"ל, גם אם זה יקח עוד כמה חודשים, מתוך ידיעה, עוד מתחילת התמרון, שבכמעט כל מגע קרוב, ידו של צה"ל על העליונה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד