ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
"ואהבת לרעך כמוך"

מה סיפר ראש ישיבת מיר זצ"ל לאיש העסקים האמריקאי?

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם הקשר לפרשת השבוע ומסר מיוחד לחיים | מה סיפר הרב נתן צבי פינקל זצ"ל לאיש העסקים היהודי האמריקני כשזה הגיע אליו? ואיזה מסר חשוב העביר לו ולאנשים הנוספים ששהו בחדר?

מה סיפר ראש ישיבת מיר זצ"ל לאיש העסקים האמריקאי?
צללית, אילוסטרציה צילום: .freepik

מספרים שהיו פעם אנשים שבאמצעות אלכימיה הפכו כסף לזהב, ונחושת לכסף. במציאות, ישנו אדם שהפך פולי קפה לזהב טהור.

אותו אדם נקרא הווארד שולץ, איש עסקים יהודי אמריקאי, שכיהן כמנכ"ל ויו"ר רשת בתי הקפה סטארבקס. שולץ נולד למשפחה קשת יום, בניו יורק. אף אחד מהוריו לא סיים תיכון, ואת הלימודים שלו הוא היה צריך לממן לעצמו. פעם הוא אף סיפר: "כשהמצב היה ממש קשה, מכרתי את הדם שלי תמורת כסף". אך מסירות הנפש שלו השתלמה.

בסופו של תהליך, הוא הקים אימפריה של בתי קפה המונה כיום למעלה מ-35 אלף סניפים ב-76 מדינות ברחבי העולם

באחד מנאומיו הוא הזכיר מפגש שהיה לו בארץ ישראל, במאה שערים, עם הגאון הרב נתן צבי פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר. הוא נכנס עם עוד מספר אנשי עסקים, והם נשאלו על ידי הרב: 'מי יכול לומר לי מה הלקח שלו מהשואה?".

אחרי שאף אחד לא העניק תשובה מספקת, ענה הרב: "כידוע, בזמן השואה הועברו האנשים בקרונות רכבת בתנאים גרועים ובלתי־ אנושיים.

הם חשבו שהם הולכים למחנה עבודה, אולם הם הובלו למחנה השמדה. אחרי שעות של נסיעה, בלי אור, בלי שירותים, בקור, הם הגיעו למחנות.

גברים הופרדו מנשותיהם, אימהות – מבנותיהם, אבות – מבניהם. הם הלכו לישון במחנות. כשנכנסו לאזור השינה קיבל רק אחד מכל שישה 'שמיכה', והיה עליו להחליט אם לדחוף את השמיכה לחמשת האחרים שלא קיבלו שמיכות ולנסות לחלוק עמהם, או להתכסות בה בעצמו לבד, כדי לשמור על חום גופו". אז המשיך הרב פינקל ואמר: "זה היה הרגע המכריע, שבו למדנו על עוצמתה של רוח האדם, משום שאותם יהודים מיוסרים הדפו את השמיכה שקיבלו גם לחמשת האחרים. זהו המסר שעלינו להפנים", אמר הרב. "קחו את ה'שמיכה' שלכם… קחו אותה בחזרה לאמריקה ותהדפו אותה לעבר חמישה אנשים אחרים!".

בפרשת השבוע ישנו הפסוק המפורסם: "ואהבת לרעך כמוך". הבה נחשוב איך אנחנו, עם מה שיש לנו, יכולים לפרוס את ה"שמיכה" שלנו על אנשים נוספים.

הרב יצחק פנגר פרשת שבוע מסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד