ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
כולל נשק כימי

למרות המכות שספג: חיזבאללה מחזיק ביכולות מדאיגות במיוחד

טל בארי, ראש מחלקת המחקר של מרכז עלמא, מעריך כי "עד סוף 2026 – תפרוץ מלחמה עם החיזבאללה" | "יש להם טווח של 330 קילומטרים ורדיוס פגיעה עד 10 מטר. טיל כזה יכול לפגוע במכונית בתל אביב אם הוא משוגר מהבקעה בלבנון"

למרות המכות שספג: חיזבאללה מחזיק ביכולות מדאיגות במיוחד
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בכנס של מרכז עלמא שעוסק בחקר החיזבאללה נאמר על ידי חוקרים ובכירים לשעבר במערכת הביטחון כי למרות המכות שסופג חיזבאללה בחודשים האחרונים, הוא עדיין מסוגל לבצע פלישה לשטח ישראל באמצעות יחידת הקומנדו "רדואן".

בכנס, שנערך אתמול (חמישי) בקיבוץ לוחמי הגטאות, בהשתתפות נספחים צבאיים מהעולם, נציגי שגרירויות ועיתונאים זרים לצד אנשי צבא בכירים בקבע ובמילואים, הציגו אנשי מרכז המחקר את הערכותיהם מול אתגרי המלחמה בחזית הצפון ובאיראן.

טל בארי, ראש מחלקת המחקר של מרכז עלמא, נשא דברים ואמר כי "הבעיה המרכזית היא פרויקט הדיוק של החיזבאללה. זה לא נעצר בטילי פתאח 110, יש להם טווח של 330 קילומטרים ורדיוס פגיעה עד 10 מטר. טיל כזה יכול לפגוע במכונית בתל אביב אם הוא משוגר מהבקעה בלבנון.

פוטנציאל הדיוק מהר מאוד עבר לגראדים וטילי פלאקים. מה שמטריד במיוחד זו הסוגייה של טווח קצר –  שמהווה 65 אלף רקטות וטילים".

עוד הסביר: "במרכז סרס בסוריה יש פרויקט לשדרוג רקטות איראניות - הנקראות 'המשמידות' - לרקטות מדויקות. ההערכה שלנו החדשה: במקום מאות של רקטות וטילים מדויקים וחימושים מדויקים, חיזבאללה מחזיק באלפים. מתוך 250 אלף חימושים, אנו מעריכים שיש להם כמה אלפים מדויקים. יש בלבנון פירים תת קרקעיים לשיגור טילים כמו פתאח 110. ובתרחיש קיצון הוא מזהיר, חיזבאללה עלול לעשות שימוש בנשק כימי.

על כוח רדואן אמר: "אנחנו מעריכים שאם תהיה החלטה, הכוח יוכל לממש פלישה לישראל עם כוחות מצומצמים יותר, סדר גודל של 100 ל-200 פעילים. זה בניגוד לתכנית המקורית שלהם, של אלפי מחבלים. אם חיזבאללה ייכנס להפסקת אש בקרוב, ההערכה האישית שלי היא שלכל המאוחר, עד סוף 2026 – תפרוץ מלחמה".

 
חיזבאללה כוח רדואן לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד