כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הצליחו לגרום נזק

בלאגן נורא בטסלה: הפגנות אלימות נגד הרחבת המפעל

לפי הפרסומים בגרמניה כ-800 מפגינים הגיחו מן היער כשהם חובשים כובעים כחולים וניסו לפרוץ למפעל בצורה אלימה

בלאגן נורא בטסלה: הפגנות אלימות נגד הרחבת המפעל
מפעל טסלה הסמוך לברלין הפך למטרה לאקטיביסטים סביבתיים צילום: טסלה

מפגינים אלימים ניסו לפרוץ למפעל טסלה סמוך לברלין ביום שישי האחרון במחאה על תכניות היצרנית להרחיב את המפעל. טסלה שידעה מראש על קיום ההפגנות המליצה לעובדיה לא להגיע לעבודה ביום הזה, מה שכמובן השבית את פעילות המפעל.

במהלך השנים האחרונות מפגינים ניסו לחבל בפעילותו השוטפת של המפעל בשלל דרכים. מה שמעצבן את המפגינים הפעם היא תוכניתה של טסלה להרחיב את שטח המפעל, מה שיפגע לטענתם באיכות הסביבה. לפי הפרסומים בגרמניה כ-800 מפגינים הגיחו מן היער כשהם חובשים כובעים כחולים וניסו לפרוץ למפעל בצורה אלימה. אילון מאסק, שאינו חושש להביע את דעותיו ברשתות החברתיות צייץ בטוויטר: "למה המשטרה מאפשרת למפגיני השמאל לצאת בשלום כל כך בקלות?".

דוברות משטרת ברנדנבורג שבשטחה התקיימה ההפגנה, פרסמה הודעה לפיה המשטרה מגנה אומנם על חופש ההתאספות, אבל גם אחראית על שמירת הסדר הציבורי.

לפי המפגינים, דווקא טסלה שמייצרת מכוניות שאינן פולטות זיהום ישירות היא יצרנית שפוגעת בסביבה באמצעות מפעליה. לפי אנשי הארגון הגרמני שנקרא "לשבש את טסלה", הארגון מבקש למחות גם על הנזק הסביבתי שמפעלי עיבוד ליתיום, המתכת שבסוללות הרכב החשמלי, גורמים לסביבה. לפי פרסומים בגרמניה מפגינים הצליחו לגרום נזק למכוניות טסלה חדשות וכמה מהם נפצעו כשניסו לפרוץ למפעל.

טסלה גרמניה אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד