כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
החטופה משחזרת

בת ה-84 ששרדה את השבי: "אכלתי כל יום רק שישה תמרים"

אלמה אברהם בת ה-84, שנחטפה מביתה שבקיבוץ נחל עוז ושוחררה במסגרת עסקת החטופים, השתחררה מבית החולים. בריאיון סיפרה על השבי: "הצצתי דרך חלון קטן וראיתי שהם לוקחים רובים ועולים לגג, לירות משם על כל מי שמתקרב"

בת ה-84 ששרדה את השבי: "אכלתי כל יום רק שישה תמרים"
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אלמה אברהם בת ה-84, ששוחררה במסגרת עסקת החטופים, שוחררה בשבוע שעבר מבית החולים סורוקה וחזרה לראשונה לביתה, בריאה. 

בריאיון ל"חדשות 12" סיפרה: "אני מרגישה טוב, לאט לאט. זה מרגיש מוזר קצת. רק אתמול חזרתי, עוד לא התרגלתי למקום הזה, לצאת פתאום אל האור. בבית החולים היה מאוד נחמד כי עטפו אותי שם מאוד, המשפחות ואנשי הצוות. זה מאוד מוזר וקשה לצאת פתאום לצד השני". 

אלמה שחזרה את רגעי החטיפה: "לחצתי בכל כוחי על דלת הממ"ד, כי היא לא נסגרה. בסוף הם הדפו אותי לאחור, נכנסו ולקחו אותי בכוח... יצאנו החוצה, נכנסנו לאוטו ומשם הגענו לשער הקדמי. יצאנו החוצה והם העלו אותי על אופנוע. באופנוע נסענו לכיוון עזה, דרך השדות. האופנוע קפץ מאוד, זה היה מאוד לא נעים".

"כשהגעתי לעזה, המון גדול מחא לי כפיים. ניסו להשחית את היד השנייה שלי, שהייתה מכוסה בפצעים, עד שהגענו למקום מוגן והזיזו משם את הפושעים האלה שרצו לפגוע בי. אחר כך העבירו אותי מבית לבית. הייתי בארבעה בתים שונים". 

"הבית הראשון היה נחמד, היה שם תינוק שכל הזמן עקב אחריי. הייתי שם רק יום אחד ואז הלבישו עליי חג'אב ולקחו אותי למקום אחר. ככה עברתי ארבעה בתים, עד שהורידו אותי במדרגות, למטה", סיפרה. 

על התנאים הקשים סיפרה בין היתר: "אכלתי כל יום שישה תמרים, וזה הכל". כשנשאלה על הרגע הכי מפחיד שעברה סיפרה: "ישנתי בתוך חדר מרובע שהיה בו חלון קטן. עשיתי את עצמי ישנה, שלא ירגישו שאני ערה, והצצתי בחלון. היה שם ארון ומאחורי הארון רובים. כשהצצתי, ראיתי שבשלב מסוים הם לוקחים את הרובים ועולים לגג. הם ירו משם על כל מי שהתקרב".

עסקת חטופים חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד