כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בניגוד לביידן

בריטניה לא תטיל אמברגו נשק על ישראל - קוראת להפסקת אש

שר החוץ של בריטניה אמר כי החליט לא למנוע העברות נשק לישראל. לדבריו צעד כזה "יחליש את ישראל ויחזק את חמאס". הוא תקף את חמאס: "יכול לקבל עסקה ולעצור את כל הסבל, אבל בוחר להמשיך"

בריטניה לא תטיל אמברגו נשק על ישראל - קוראת להפסקת אש
דיוויד קמרון בקיבוץ בארי צילום: מירי שמעונוביץ משרד החוץ

שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון אמר בריאיון לרשת סקיי ניוז הבריטית כי הטלת אמברגו נשק על ישראל תחליש את ישראל, תחזק את חמאס ותפחית את הסיכויים לשחרור חטופים.

לדברי קמרון "בפעם האחרונה שלחצו עליי להטיל אמברגו נשק, איראן תקפה את ישראל". הוא הדגיש כי במתקפה חסרת התקדים נעשה שימוש בכ-140 טילי שיוט.

קמרון הוסיף: "אני חושב שאמריקה ובריטניה נמצאות במצב שונה לחלוטין. ארה"ב היא ספקית נשק מסיבית של ישראל, כולל פצצות במשקל מאות קילוגרים". 

"בריטניה מספקת פחות מ-1% מהנשק של ישראל. יש לנו מערכת רישוי וניתן לבטל את הרישיונות הללו אם יש סיכון רציני להפרת זכויות אדם בינלאומית חמורה".

"אני לא חושב שזו דרך חכמה, ואני עדיין לא חושב שזו תהיה דרך חכמה", הוא אמר. "כלומר, אם אודיע על כך היום, זה אולי יעזור לי בראיון הזה בטלוויזיה, אבל בעצם זה יחזק את חמאס".

שר החוץ הדגיש כי עסקה לשחרור חטופים היא "התשובה הנכונה לניסיון להפסיק את הלחימה", שהחלה באוקטובר אשתקד.

"זו לדעתי התשובה הנכונה, ובגלל זה אני תמיד לוחץ על הישראלים ועל כל השאר. אבל הבעיה היא חמאס. לחמאס הוצעה עסקה שתשחרר מאות אסירים מבתי הכלא הישראליים, והם לא לוקחים את העסקה הזו".

הוא פנה לחמאס: "למה אתם נותנים לסבל הזה להימשך כשהייתם יכולים לעצור את זה עכשיו?".

"הלחץ האמיתי צריך להיות על חמאס להסכים לעסקת חטופים והלחימה עלולה להיפסק מחר". הוא הוסיף כי יהיה זה לא נכון עבור ישראל להתחיל במתקפה ברפיח "ללא תוכנית להגן על אנשים".

"ברפיח יש לך מאות אלפי אנשים שעברו מאזורים אחרים בעזה, אז זה יהיה מסוכן ביותר התקפה גדולה בצורה כזו".

 
דיוויד קמרון מלחמת חרבות ברזל חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד