כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
"זה באמת שערורייה"

ביקורת קשה בישראל על ממשל ביידן: "מעלה שאלות קשות"

הפרסום בארה"ב על כך שממשל ביידן הציע לישראל "מודיעין רגיש" שיסייע לצה"ל ללכוד את בכירי חמאס שמסתתרים במנהרות בעזה, עורר זעם רב בישראל. "מדובר באחד הפרסומים היותר מטרידים על יחסי ישראל וממשל ביידן"

ביקורת קשה בישראל על ממשל ביידן: "מעלה שאלות קשות"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הפרסום בוושינגטון פוסט בסוף השבוע על כך שממשל ביידן הציע לישראל "מידע רגיש" שיסייע לאתר את בכירי חמאס שמסתתרים יחד עם חטופים, וזאת בתמורה להימנעות בכניסת צה"ל לרפיח, עורר סערה וזעם רב בישראל.

עיתונאי "חדשות 12" עופר חדד כתב: "אם הדיווח הזה בשווינגטון פוסט נכון, הרי שמדובר באחד הפרסומים היותר מטרידים על יחסי ישראל ומימשל ביידן. אם יש מידע מודיעיני על בכירי חמאס והוא נחסך מאיתנו עד כה ונשלף רק כעת כדי למנוע את הרחבת התקיפה ברפיח זה מעלה שאלות קשות מאוד על וושינגטון".

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו אמר ב"ערוץ 14": "אם הדיווח שממשל ביידן יודע איפה סינוואר נכון, אז הם פועלים בצורה ברורה נגד אזרחים  ישראלים ואמריקאים. להרצי הלוי אסור לדבר עם הרמטכ״ל האמריקאי אפילו מילה אחת ובוודאי לא לגלנט עם מזכיר המדינה האמריקאי".

הכתב הצבאי של "וואלה" אמיר בוחבוט כתב: "לפי הוושינגטון פוסט האמריקאים מציעים מודיעין לישראל כדי למנוע תמרון לרפיח. מעלה בי תחושה רעה. כאילו חלילה היה לנו מידע על אוסאמה בן לאדן בזמן שארה"ב הופכת את אפניגסטן לאתר אותו והיינו שומרים את המידע לעצמנו. לא להאמין, לאן זה עוד יגיע?".

"זה באמת שערורייה". הכתב הצבאי אבי אשכנזי התייחס לדיווח כי ארה"ב הציעה לישראל מודיעין על ראשי החמאס, זאת כדי למנוע מבצע נרחב ברפיח: "אבוי לנו אם נגיע לסיטואציה שבין מדינות ידידותיות נצטרך לשלם על מודיעין".

ג'ו ביידן ארה"ב מודיעין עזה רפיח עופר חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד