כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
"גדל על מסירות"

איש המוסד שחרף את נפשו ונפל בקרב להצלת תושבי קיבוץ בארי

אלחנן קלמנזון הי"ד, תושב עתניאל שמע על האירועים שמתרחשים בדרום בשבעה באוקטובר, שבת שמחת תורה. יחד עם אחיו וגיסו הקים צוות חילוץ ויחד נכנסו לתוך התופת והצילו כמאה אזרחים - עד שנפל על ידי מחבל חמאס

איש המוסד שחרף את נפשו ונפל בקרב להצלת תושבי קיבוץ בארי
אלחנן קלמנזון הי"ד צילום: באדיבות ישיבת עתניאל

סרן (במיל') אלחנן מאיר קלמנזון, מעתניאל, קצין במפקדת אוגדת יהודה ושומרון, בן 41 נפל בעוטף עזה בשבעה באוקטובר.

אלחנן מאיר קלמנזון הי"ד, תושב עתניאל, יצא לעבר יישובי העוטף בבוקר שבת ה-7 באוקטובר, חג שמחת תורה, עת נודע דבר החדירה של מרצחי החמאס לישראל. יחד עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל, ביוזמתם האישית וללא היסוס הם נלחמו בקרבות וחילצו עשרות רבות מבני קיבוץ בארי. לאחר שעות ממושכות של לחימה, אלחנן נפגע ונהרג מירי של מחבל שהסתתר בקיבוץ.

אלחנן, אלחה - כפי שכונה בפני חבריו הקרובים בארגון היה אדם צנוע, איש של אנשים, חכם, ואיש משפחה למופת. הראשון להתנדב לכל משימה ללא היסוס כפי שעשה גם ביומו האחרון בו הקריב את חייו בגבורה עילאית להצלת המולדת והעם שאהב בכל מאודו.

ראש המוסד מדבר על אלחנן הי"ד צילום: משרד הביטחון

ראש המוסד דוד ברנע דיבר לזכרו: "זאת הגבורה העילאית בעיניי. ההחלטה שאתה רץ מתוך הקרבה אישית ואצילות נפש להציל עשרות יהודים מבתיהם. לדעת שהמחיר עלול להיות גם המחיר הכבד ביותר שיש. להכיר בזה ולרוץ לקרב. גיבור אמיתי. אבדה עצומה. למשפחה, למשפחת המוסד ולעם ישראל".

אלחנן קלמנזון הי"ד, בנו של הרב בני קלמנזון, תושב עתניאל שבהר חברון, שמע במהלך השבת על אירועי הדרום. לקח את הנשק שהיה ברשותו, מתוקף תפקידו כחבר בכיתת הכוננות בעתניאל, ויחד עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל דהרו לעוטף עזה.

באדיבות המשפחהאלחנן (משמאל) מנחם (באמצע) ואיתיאלצילום: באדיבות המשפחה

אלחנן שגם היה איש מוסד גילה מנהיגות, השלושה נכנסו לרכב צבאי משוריין שהיה נטוש בצדי דרכים ואיתו נכנסו לקיבוץ שעליו השתלטו מחבלי חמאס. השלושה החלו בפעולות חילוץ של תושבים. בית אחר בית חילצו פצועים תחת אש, והעבירו אותם למקום בטוח. נכנסו לבתים והוציאו אנשים שהיו נצורים בתוכם שעות ארוכות וחילצו אותם תחת מטחי יריות.

ב-25 לפברואר התקיימה ברית מילה לבנו הבכור של איתיאל, אחיינו של אלחנן. הרב בני קלמנזון, סבא רבא של הרך הנולד וראש ישיבת ישיבת עתניאל, התקשה לעצור את הדמעות כשהכריז: "ויקרא שמו בישראל – אלחנן אור-עמי", על שם אלחנן.

הרב בני קלמנזון, ששכל את בנו אלחנן בתחילת המלחמה, נפרד גם מאחיינו, סגן פדיה מרק, שנפל בקרבות בעזה. המשפחה שהשכול היה מנת חלקה כמה פעמים, נפרדה ב-2016, מאביו של פדיה וגיסו של הרב בני קלמנזון, מיכּי מרק, שנרצח בפיגוע ירי בדרום הר חברון. פדיה עצמו נפצע בפיגוע שבו אביו נרצח לנגד עיניו.

הרב קלמנזון סיפר ל'בחדרי חרדים' ערב יום הזכרון לחיילי צה"ל על המסירות והגבורה של אלחנן הקדוש הי"ד. "הוא גדל על מסירות. גם אחרי השואה במשך 80 שנה עדיין אנחנו נלחמים, אלחנן היה תלמיד טוב שלמד הכל, לא מספיק ללמוד מראש ישיבה, צריך גם ללמוד לבד, וזה היה אלחנן".

אלחנן קלמנזוןהמצבה של אלחנן עם שני הסמליםצילום: אלחנן קלמנזון

נתון מעניין: קברו של אלחנן קלמנזון הי"ד, הוא היחיד אי פעם בו מוטבעים שני סמלים של שני זרועות ביטחון שונים - צה"ל והמוסד.

אלחנן הי"ד התגייס לגבעתי ובהמשך בשנת 2002 הצטרף לגדוד נצח יהודה, שם היה מפקד במחזור ו' של הגדוד, יהי זכרו ברוך.

אלחנן קלמנזון מלחמת חרבות ברזל חמאס קיבוץ בארי עתניאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד