כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים

הקדוש יששכר נתן הי"ד מסר את נפשו להצלת יהודים בעוטף

יששכר נתן הי"ד יחד עם כוח ממגלן הציל משפחות רבות בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. הטלפון האישי של יששכר התמלא בהודעות אישיות, בבקשות הצלה, בבקשות לעזרה. הוא נוסף לקבוצות רבות של הקיבוץ, ושם עודכן לאיפה צריך להגיע וכיצד אפשר לעזור. יששכר נפל ברצועת עזה לאחר הכניסה הקרקעית

הקדוש יששכר נתן הי"ד מסר את נפשו להצלת יהודים בעוטף
יששכר נתן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

יששכר נתן הי"ד שנפל בעזה נולד בקריית מלאכי, למשפחה מוכרת מאוד בחב"ד. גדל והתחנך על ערכי חב"ד, תחילה בישיבת חב"ד בקרית מלאכי, ולאחר מכן בישיבת חב"ד בצפת.

כשהגיע לגיל עשרים הוא התגייס לצבא, יששכר המשיך לקורס קצינים וקורס מ״פים עד שהגיע לדרגת רב-סרן ביחידת מגלן, שם היה מפקד פלוגה. לאחר מכן נשלח מטעם הצבא ללימודים.

יום ראשון, 12/11/2023, כ״ח מר-חשוון, יששכר הי"ד היה בלחימה בתוך הרצועה, והבשורה הנוראה מכול הגיעה הביתה.

באותו יום אמא שלו שיתפה עם חברה בדאגה הרבה ליששכר שנמצא בעזה. היא עלתה הביתה פתחה את הדלת ופגשה בקציני צה"ל שחיכו לבשר לה את הבשורה הקשה: "יששכר נפל בקרבות בצפון הרצועה".

באדיבות המשפחהיששכר נתן הי"ד בתפילת שחריתצילום: באדיבות המשפחה

משפחתו שהקימה אתר להנצחתו סיפרה כי יששכר האמין בדברי המשנה "אמור מעט ועשה הרבה", כל מה שעשה, עשה בשקט ובענווה. אם רק היה יודע כמה אנשים דיברו עליו, איך הם העריצו אותו. כמה הוא היה עוגן משמעותי, משענת חזקה ויציבה לכל כך הרבה אנשים".

עוד סיפרו, כי האכפתיות והמסירות שלו היו למפות, הוא נתן את כל כולו לפלוגה. כשחייל שלו שיתף אותו שיש לאימו בעיה בצנרת וביקש עצה כיצד לתקן זאת, אמר לו יששכר שהוא יגיע יחד איתו לבית אימו לפתור את הבעיה. בלי הרבה מילים, אלא במעשים! כזה היה יששכר.

במשך זמן השירות וגם במהלך שנת הלימודים, המצב בבית של יששכר היה לא פשוט. אביו חלה והעתיד פתאום נראה מפחיד, המון חוסר-וודאות ואימה עטפו את משפחת נתן. אבל יששכר לא נסוג, הוא טיפל באביו, דאג למצוא רופאים מומחים ולסדר תורים, לשהות לצידו בבתי חולים ולהיות עימו בזמנים לא פשוטים. ומעולם הוא לא התלונן. כשהיה חוזר ממעצר ב-7 בבוקר והיה לו קצת זמן לישון ולצבור כוח, במקום זאת הגיע לבדוק מה שלום אבא. את הכול עשה באהבה עצומה ובכיבוד הורים מופלא.

יששכר לחם בשבעה באוקטובר בעוטף עזה, במהלך הלחימה הוא החליט לפנות את ארז יצקן שנפצע קשה בכפר עזה כשמחבלים פוצצו את דלת הממ"ד בביתו. במסירות עצומה יששכר והכוח הצליחו, תחת אש כבדה, לפנות את משפחת יצקן דרך החלון.

יששכר, יחד עם חייל נוסף, השיגו בדרך לא דרך רכב סוואנה שנמצא נטוש בשטח והעלו אליו את הפצועים. החיילים המשיכו בטיהור הבתים כשיפעת יצקן, אשתו של ארז מכוונת את הסוואנה אל מחוץ לקיבוץ. בדרך נפתחה אש כבדה לכיוון הסוואנה, במזל גדול הנהג מנע מהרכב להתהפך, ולמרות שנפגעו הברקסים ונופצו הצמיגים, הצליח הנהג להוציאם מחוץ לקיבוץ. חייהם של ארז, יפעת וגילי יצקן ניצלו.

יחד עם הכוח ממגלן הציל יששכר משפחות רבות. הטלפון האישי של יששכר התמלא בהודעות אישיות, בבקשות הצלה, בבקשות לעזרה. הוא נוסף לקבוצות רבות של הקיבוץ, ושם עודכן לאיפה צריך להגיע וכיצד אפשר לעזור. בשקט, בצניעות, בקור רוח ובשליטה עצמית ניהל יששכר קרבות פנים מול פנים עם מחבלים, כשבמקביל הוא דואג להציל תושבים ולפנות אותם תחת אש למקום מבטחים.

אחרי ימים ארוכים והמון חוסר שינה, לאחר קרבות קשים, הצליח יחד עם הכוחות האחרים לטהר את הקיבוץ שנחרב. יששכר, בצניעותו הרבה, לא שיתף הרבה, ועד היום לא ידועים לנו כל מעשי גבורתו.

יהי זכרו ברוך.

 
יששכר נתן מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד