כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
צפו בתיעוד

גנבו מעטפה מלאה בכסף רק בשביל לגלות שמדובר בשטרות לא אמיתיים

פעילות סמויה של המשטרה בירושלים לסיכול עבירות רכוש, הובילה לחשיפת פעילותם העבריינית של מספר מעורבים | לאחר שנעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית בירושלים לחקירה, הוגש נגדם כתב האישום על ידי התביעה המשטרתית

גנבו מעטפה מלאה בכסף רק בשביל לגלות שמדובר בשטרות לא אמיתיים
הפריצה למשרד צילום: דוברות המשטרה

בתאריך 20.4 בשעות הצהריים התקבל דיווח מבעליו של משרד בעיר ירושלים כי משרדו נפרץ על ידי אדם שחיטט במגירות המשרד ולאחר מכן, נמלט מהמקום. שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים שהוזעקו למקום, החלו בניסיונות לאיתורו של החשוד ונפתחה חקירה במשטרה.

בפעילות סמויה שערכה היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, התחקו חוקרי המשטרה אחר תושב מזרח ירושלים, החשוד במעורבות בעבירות אלו. בנוסף, התברר במהלך חקירה זאת שהתנהלה, כי מדובר בחשוד שמעורב במספר עבירות רכוש לאחרונה.

גניבת המעטפה צילום: דוברות המשטרה

על פי ממצאי החקירה ועובדות כתב האישום, עולה כי הנאשם- נהג מונית תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו, שיתף פעולה עם עובדת ניקיון, פלסטינית שוהה בלתי חוקית תושבת עזרייה בשנות ה-30 לחייה, שעובדת במשרד תיווך בעיר. השניים, רקמו יחדיו את ביצוע העבירה הפלילית לאחר שעדכנה את הנאשם כי הונחה במשרד אותו ניקתה, מעטפה המכילה כסף. 

כחלק מתוכנית אותה תכננו, השאירה המְְנַקָּה את מפתח דלת הכניסה בתיבת הדואר ופירטה באוזניו, בשיחת טלפון שהגיעה לידי חוקרי הימ"ר, היכן נמצאת אותה המעטפה. בין היתר באותה שיחה, מקניט הנאשם את המְְנַקָּה שלא תגנוב את המעטפה, כדי שלא תיכנס לכלא.

ואכן, בתאריך 20.4 כאמור, הגיע הנאשם ונכנס אל תוך משרד העסק, תוך שמסווה עצמו באמצעות כובע קסקט, משקפי שמש, כפפה, ונעזר לכאורה במקל הליכה. לאחר כניסתו, ניטרל את מערכת האזעקה של בית העסק שהחלה לפעול, ניגש אל המקום בו הושארה המעטפה, נטל אותה והלך אל דלת הכניסה כשהמעטפה בידו. 

לפתע, הבחין הנאשם כי שכח את מקל ההליכה עמו נכנס למשרד, שב על עקבותיו, אסף את המקל ועזב את המקום בנסיעה במוניתו. פרט אחד לא ידע אותו הנאשם בשלב זה, כי אין מדובר בשטרות כסף אמיתיים. על פי עדות בעלי העסק, מדובר בשטרות "משחק" אותם הזמין מחו"ל עבור ילדיו.

שיחת הטלפון צילום: דוברות המשטרה

בתאריך 25.4 בשעות הערב, תוך שבלשי ימ"ר ירושלים כבר בפעילות סמויה אחר הנאשם, הוא אסף 3 שוהים בלתי חוקיים בצפון ירושלים ונסע עמם למרכז הארץ. הנאשם ושלושת נוסעיו, הגיעו אל אחת משכונות העיר ראשל"צ, איתרו רכב שחנה במקום, פרצו לתוכו וגנבו את הרכב. 

בשלב זה, פעלו בלשי ימ"ר ירושלים לעצור את נהג המונית ואת הרכב הגנוב על יושביו שניסו להימלט. בתום מרדף רגלי אחר גנבי הרכב, נעצרו שני נאשמים נוספים- פלסטינים תושבי יו"ש בגילי 18 (קטין בעת המעשה) ו-25 ויחד עם נהג המונית, הועברו לחקירה בירושלים.

בחיפוש שנערך על ידי בלשי המשטרה במונית שנתפסה, אותר סכום כסף רב בסך אלפי ש"ח, חלקו במטבע זר, וחומר חשוד כסם מסוג קוקאין בכמות שלא לצריכה עצמית. במסגרת חקירתם, הוארך מעצרם של הנאשמים בבית המשפט למטרת מיצוי פעולות החקירה בעניינם, במהלכה התברר כי לאחר שהנאשם פרץ וגנב את מעטפת הכסף, לכאורה, מבית העסק, גילה כי מדובר בכסף שאינו אמיתי, כעס והוציא זעמו על המְְנַקָּה בכך שזרק לעברה את "השטרות".

לאחר שהושלמה מלאכת החקירה תוך גיבוש תשתית ראייתית כנגד המעורבים, הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים לבית המשפט כתב אישום לצד בקשה להורות על מעצרם עד לתום ההליכים נגד שלושה מהם, בגין עבירות התפרצות, כניסה לישראל שלא כחוק, קשירת קשר לעשות פשע, גניבת רכב, הסעת שב"ח ועבירות נוספות.

 

מעטפה כסף גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד