ב' סיון התשפ"ד
08.06.2024
"עומדים יחד"

נתניהו: "נביס את אויבנו, אין לנו ברירה אחרת"

ראש הממשלה נתניהו למשיאי המשואות ביום העצמאות ה-76: "אתם מייצגים את גיבורי הרוח והמעש בעמנו. אנחנו נביס את אויבנו, אין לנו ברירה אחרת. אנחנו עומדים יחד - את זה עושים רק יחד".

נתניהו: "נביס את אויבנו, אין לנו ברירה אחרת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס הדלקת המשואות, נפגשו היום (ראשון) בכנסת עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל.

במהלך המפגש, ראש הממשלה התרשם מפעילותם ותרומתם יוצאת הדופן של משיאי המשואות למען ביטחונה וחוסנה של ישראל.

השנה, 44 משיאי המשואות ידליקו 12 משואות: משואת כוחות הביטחון, משואת כוחות ההצלה, משואת המחלצים, משואת כיתות הכוננות, משואת חזית ההסברה, משואת המגן, משואת התקווה, משואת הרפואה והשיקום, משואת ניצחון הרוח, משואת הנתינה, משואת התפוצות והמשואה ה-12 שתבער ללא משיאים, ותסמל את החטופים בעזה שטרם שבו לביתם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למשיאי המשואות: "אתם מייצגים את גיבורי הרוח והמעש בעמנו. ערב יום העצמאות אנחנו חוגגים את יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. במלחמת העצמאות היינו בגודל של גרגיר. 600,000 איש על קו החוף, עם הגב לים, בלי נשק. 

היה אז אמברגו של ארה"ב דרך אגב, בלי אמצעים, ומולנו חמישה צבאות ערב - וניצחנו. איך ניצחנו? באמצעות גיבורי הרוח והמעש. באמצעות הרוח של עמנו. זה הנשק הסודי שלנו, אין לנו נשק אחר. יש, אבל בלי הנשק הזה אין כלום. זה מה שאתם מייצגים היום".

נתניהו הוסיף: "היום אנחנו הרבה יותר חזקים, אבל הרצון להשמיד אותנו לא השתנה. הוא היה קיים אז, הוא קיים גם היום והוא מלווה את עמנו הרבה שנים. מה שהשתנה זה היכולת שלנו להשיב מלחמה שערה. זה מה שהשתנה.

אנחנו ספגנו לפני 80 שנה את האסון הגדול ביותר בזה שלא היה לנו כוח מגן. לא היה לנו כוח שיכול להדוף את אלה שרוצים לכלותנו. היום יש לנו. זה התחיל במלחמת העצמאות וזה נמשך היום. זה השינוי הגדול ביותר בתולדות העם היהודי. מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, כוחות הביטחון של ישראל והרוח של אזרחי ישראל, כולם - יהודים ולא יהודים יחד, שחוברים להדוף את ההתקפה ואת זה אנחנו עושים ונמשיך לעשות.

אנחנו נביס את אויבנו, אין לנו ברירה אחרת. אנחנו עומדים יחד. את זה עושים רק יחד. כמו שעשינו את זה אז, ככה אנחנו עושים את זה היום. אבל מה שבא לכאן לידי ביטוי זה לא רק המאבק הצבאי, שהוא בא לידי ביטוי קודם כל ביום עצמו ואף על פי שתקפו אותנו, הפתיעו אותנו, אנשים התגייסו. אזרחים, נשים, גברים, שוטרים, שוטרות. פשוט לא ייאמן הסיפור הזה ומה שקרה שם. ומיד עברנו להתקפה - והגיבורים, החיילים הגיבורים שלנו נלחמים שם.

אני פגשתי את משפחות הנופלים. פגשתי את הפצועים. אנשים שאיבדו יד ורגל. אומר לי בחור, לא אחד. אחד אחרי השני: "אני מחכה לפרוטזה כי אני רוצה לחזור להילחם, אני חוזר לחברים שלי להילחם". זו הרוח. אנחנו נילחם בכל מה שיש לנו. אמרתי לחבריי האמריקאים: אם צריך נילחם בציפורניים. יש לנו הרבה יותר מציפורניים".

עוד אמר: "הדבר העיקרי שיש לנו זה מה שמיוצג פה בחדר הזה ומה שיוצג בטקס - זה גבורת הרוח ותעצומות הנפש. מורשת הדורות, ההבנה שאנחנו נלחמים בעצם על ארצנו, על עתידנו ועל קיומנו. אני רוצה לברך אתכם - אתם מייצגים את הרוח הזאת בצורה מופלאה. אז עלו והצליחו ונמשיך יחד להבטיח את נצח ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני מתייחסת לטקס הזה בחרדת קודש, משום שזה הטקס הממלכתי החשוב ביותר של מדינת ישראל, שלא רק החברה הישראלית צופה בו אלא העולם כולו. אין ספק שכל שנה אנחנו צריכים להניף את הדגל לראש התורן. ואלה ששאלו אותי, כולל משפחות מסוימות, מדוע השנה לא מתבטל הטקס - דווקא השנה אני לא אתן לחמאס לנצח.

דווקא השנה אנחנו נביא לידי ביטוי את כל סיפורי הגבורה של האנשים שיושבים פה ומייצגים מאות של אנשים שלוחמים היום, כולל עכשיו בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון. כולל כל מעשי החסד והערבות ההדדית ולכן טקס המשואות יצוין. הטקס יהיה מאוזן ויביא לידי ביטוי את השכול ואת הכאב, אבל גם את התקווה והאופטימיות", כך רגב.

בנימין נתניהו מירי רגב טקס המשואות יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד