כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הישראלים הכריעו:

"להחרים יבוא ממדינה שמחרימה אותנו באמצעות החלטת ממשלה"

על רקע המשבר המחריף עם טורקיה, סקר חדש חושף כי 83% מתושבי ישראל חושבים כי יש להחרים יבוא ממדינה שמחרימה אותנו באמצעות החלטת ממשלה רשמית

"להחרים יבוא ממדינה שמחרימה אותנו באמצעות החלטת ממשלה"
טורקיה צילום: Uri lenz/FLASH90

על רקע המשבר עם טורקיה ולכבוד יום העצמאות, חברת דיירקט פולס של שלמה פילבר וצוריאל שרון, ערכה סקר מיוחד בקרב האוכלוסייה הכללית על עמדתם כלפי הסנקציות נגד ישראל, ממנו עולה כי 83% מהציבור הישראלי חושב כי יש להחרים ולמנוע יבוא מוצרים אשר מיוצרים במדינות שקוראות להחרים את ישראל, זאת באמצעות החלטת ממשלה רשמית. 

כמו כן בעקבות המשך המלחמה, מהסקר עולה כי 86% מהציבור חושב כי יש לחזק את העצמאות היצרנית של מדינת ישראל וכי עצמאות זו חשובה יותר מבעבר. לאור כך, 95% מהציבור הישראלי סבור גם כי על מדינת ישראל לשקם את חבלי הארץ שנפגעו במלחמה, באמצעות עובדים ומוצרים ישראלים ו- 92% סבורים כי הממשלה צריכה לתעדף רכש המיוצר בישראל.

בנוסף, לאור הסנקציות הכלכליות מצד הטורקים ומדינות נוספות כמו קולומביה שהודיעו כי הן מנתקות את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, 92% מהציבור חושב כי על ממשלת ישראל להיערך למקרה בו ייפגע משמעותית היבוא לישראל ויהיו שיבושים בסחר הימי והאווירי – זאת על ידי הקצאת משאבים לעת חירום כגון מזון, תרופות וכדומה. כמו כן מהסקר עולה כי רוב הציבור הישראלי מאמין בתוצרת הישראלית ומעדיף אותה על פני יבוא, כאשר 81% מהנסקרים דיווחו כי הם מקפידים לרכוש מוצרים ישראליים 'כחול לבן'.

הסקר נערך בתחילת חודש מאי, בקרב 646 נדגמים בוגרים (בני 18+), המייצגים את האוכלוסייה הכללית בישראל.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר בעקבות תוצאות הסקר כי "נתוני הסקר חד משמעיים - הציבור הישראלי אוהב, מעריך ורוצה לקנות מוצרים שהנם מתוצרת ישראלית 'כחול-לבן', וזוהי בעיני הציונות האמיתית ואות כבוד לתעשייה הישראלית שלנו. הציבור גם מבין שאסור לנו להיות תלויים במדינות מורכבות כמו טורקיה, שבוקר אחד החליטה שהיא מפסיקה את קשרי המסחר עם ישראל, ולהיות עד כמה שניתן עצמאים מבחינה יצרנית. עלינו להיות מסוגלים לייצר בעצמנו את המזון שלנו, התרופות שלנו, את החימוש שלנו, מוצרי הבניה שלנו ועוד ועוד. ככל שנהיה יותר עצמאים, כך גם נהיה יותר חזקים. בשביל להשיג מטרה זו, במיוחד בימים קשים אלו של מלחמה מתמשכת וארוכה שעדיין לא הגיעה לסופה, על הממשלה מוטלת האחריות לחזק את התעשייה הישראלית ולתמוך בה. התעשייה הישראלית ועובדיה הם גם אלו שצריכים לשקם את חבל התקומה - ולא תעשייה ממדינה אחרת. זוהי בעיני הציונות האמיתית- ישראל משקמת את ישראל".

טורקיה מזון יבוא חרם תוצרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד