כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
השיחות ממשיכות

מזכיר המדינה: "לממשל ביידן אין קו אדום"

מזכיר המדינה בלינקן אמר כי "בהיעדר תוכנית אמינה" להגנה על אזרחים בעזה, ממשל ביידן "לא יתמוך במבצע צבאי גדול ברפיח"

מזכיר המדינה: "לממשל ביידן אין קו אדום"
מזכיר המדינה בלינקן בביקור בעוטף עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מזכיר המדינה אנטוני בלינק אמר כי ארה"ב עדיין אוספת ראיות ובוחנת את הטענות לפיהן ישראל הפרה את מדיניות ארה"ב ואת החוק הבינלאומי בעזה.

"סביר להעריך שבמספר מקרים ישראל לא פעלה באופן העולה בקנה אחד עם המשפט ההומניטארי הבינלאומי", אמר בלינקן לרשת CBS. "ממשל ביידן לא יתמוך במבצע צבאי גדול ברפיח" אמר.

בלינקן אמר כי הנשיא ביידן ממשיך לתמוך בישראל כדי שתוכל להגן על עצמה, אך לארה"ב יש חשש מהקצב האיטי של הכנסת הסיוע ההומניטרי והשימוש של ישראל בנשק במלחמתה נגד חמאס.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר גם כי ארה"ב מאמינה שיותר אזרחים בעזה נהרגו מאשר טרוריסטים. בלינקן הוסיף כי "בעוד לישראל יש תהליכים, נהלים, כללים, כדי לנסות למזער את הפגיעה באזרחים. אלה לא יושמו באופן עקבי" אמר.

"מה שראינו במהלך החודשים האחרונים הוא דאגה עמוקה מצידנו לגבי האפשרות של מבצע צבאי גדול ברפיח בהתחשב בנזק שזה יעשה לאזרחים שם", אמר בלינקן במהלך הראיון.

בלינקן אמר שלממשל ביידן אין קו אדום, אבל הם נמצאים בשיחות עם ישראל על אספקת פצצות גדולות. בגלל הדאגה שיש לנו מהשפעת הנשק הזה כשהם משוגרים בסביבה עירונית צפופה כמו רפיח".

"יש אויב שמקיף את עצמו בכוונה עם אזרחים", הוסיף על חמאס. "זה מאוד מאוד קשה בלהט המלחמה לעשות הערכה סופית לגבי כל אירוע בודד".

בלינקן התייחס לחזרת צה"ל למקומות בהם היה בעבר: "אנחנו רואים חלקים בעזה שישראל נלחמה שם, אבל חמאס חזר לשם, כולל בצפון, כולל בחאן יונס. כשאנחנו מסתכלים על רפיח, צה"ל עשוי להיכנס ולהצליח בלחימה אולי במחיר גבוה של אזרחים, אבל כזה שאינו עמיד, כזה שאינו בר קיימא. כשצה"ל ייצא יהיה לך ואקום שסביר שיתמלא בכאוס ואנרכיה, ובסופו של דבר חמאס שוב ישתלט. אנחנו עובדים כבר הרבה מאוד שבועות על תוכניות לבנייה מחדש. לא ראינו את זה בא מישראל, עבדנו עם מדינות ערב ואחרות על התוכנית הזו. יש לנו אותה מטרה כמו ישראל. אנחנו רוצים לוודא שחמאס לא יוכל לשלוט שוב ​​בעזה. אנחנו רוצים לוודא שהוא מפורז".

 

אנתוני בלינקן חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד