כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
חשש בישראל

נתניהו כינס דיונים לקראת צו אפשרי להפסקת המלחמה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו קיים דיונים לאחרונה על החשש מהוצאת צו להפסקת המלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג. במקביל, מצרים החליטה לתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל

נתניהו כינס דיונים לקראת צו אפשרי להפסקת המלחמה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ביד ושם צילום: מתוך השידור החי

בימים האחרונים קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו דיונים בעניין החשש מהוצאת צו להפסקת המלחמה מצד בית הדין הבין לאומי לצדק בהאג, כך דיווח עמיחי שטיין ב"כאן 11". 

לפי הדיווח, מחצית השופטים בבית הדין חשבו עוד לפני רפיח כי יש להוציא צו שיעצור את המלחמה. בישראל מנהלים קרב דיפלומטי ומשפטי בניסיון למנוע את הצעד החריף. 

היום הודיע משרד החוץ של מצרים כי מצרים החליטה לתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בשל "החמרת התקיפות הישראליות נגד התושבים הפלסטיניים ברצועת עזה". 

אתמול דווח כי ישראל הדגישה את הצעדים ההומניטריים שהיא עושה ומשפרת – העניין שהכי מטריד את בית הדין. ההשלכות של צו שבית הדין עלול להוציא: מחייב משפטית, אך לא ניתן לאכיפה. עם זאת, צו כזה יקשה מאוד על קבלת תמיכה, אספקת נשק ווטו במועצת הביטחון של האו"ם.

בעקבות הפעולה ברפיח, דרום אפריקה ביקשה בשבוע שעבר מבית הדין בהאג לפרסם צווים נוספים נגד ישראל, את בטענה שבצעדים שנקט בית הדין אין התייחסות לנסיבות שהשתנו בעזה.

רפיח האג דרום אפריקה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד