כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הכל פוליטי

תגובות השמאל לנתניהו מניח תפילין: "טובל ושרץ בידו"

מסתבר שהכל פוליטי, הכל מפלג. גם תמונה של נתניהו עם תפילין של חלל צה"ל הוביל להשתלחות מכוערות בו

תגובות השמאל לנתניהו מניח תפילין: "טובל ושרץ בידו"
ראש הממשלה נתניהו צילום: AMIT SHABI/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו ריגש רבים, לפחות בקרב תומכיו, כאשר אולי לראשונה בחייו ואולי לראשונה כראש ממשלה, פרסם פומבית תמונה שלו כשהוא מניח תפילין. 

גם התיעוד הזה הצליח להוציא מאנשי השמאל, שונאי הדת והמסורת את הרוע והשליליות. תגובות רבות תקפו, עקצו, לעגו וגימדו את התיעוד. מה גם שמדובר בתפילין מיוחדות, של אחד הנופלים במלחמת 'צוק איתן', מושיקו דוינו הי"ד, שאמו רוחמה הביאה לראש הממשלה וביקשה ממנו שיניחם.

השופטת בדימוס שרה חביב כתבה ברשת X: "מותר להניח תפילין עם דם על הידיים? שואלת בשביל עוכר אחד...".

"טובל ושרץ בידו", הגיב עיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון. העיתונאי בר שם אור מ'ערוץ 13' בחר לצייץ מחדש תיעוד של ראש הממשלה נתניהו ורעייתו יושבים במסעדת שרצים בלונדון לפני כשנה.

עיתונאי 'יתד נאמן' בני רבינוביץ כתב: "בתמונה; שחקן/נוכל/שקרן בן שקרן. כי האיש הזה אתאיסט בן אתאיסט". 

איש התקשורת ינון מגל, תומכו הגדול של נתניהו הגיב לרבינוביץ וכתב: "תראה כמה אתה שטוף שנאה עד כדי עיוורון וכפירה. יהודי מניח תפילין ואתה מקלל אֹרְרֶיךָ אָרוּר וּמְבָרֲכֶיךָ בָּרוּךְ" והוסיף, "א. הוא לא אתאיסט ב. אתה כלומניק".

צילום מסךהציוץ של נתניהו עם התפיליןצילום: צילום מסך

גם יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק הגיב לרבינוביץ וכתב: "אמא של חייל גיבור שנפל, שהתפילין שלו שרדו את התופת, ביקשה מראש הממשלה להניח את התפילין ששרדו. וזה מה שיש לך לכתוב? כמה גועל יש בך? תתבייש".

העיתונאי יאיר נבות, לשעבר מ'ערוץ 1', הגיב בבוז וכתב מתחת לתיעוד וכתב: "לא תבחל באף טריק או שטיק אה? מציע לך להתפטר עוד היום, לקחת אחריות על הטבח הנורא ביותר ביהודים וישראלים מאז השואה, ואז יהיה לך הרבה זמן פנוי, תוך כדי משפטך הנמרח לעד, באסון שהבאת על מדינת ישראל. ותוכל גם להניח תפילין כמה שתרצה. רק שחרר כבר את מדינת ישראל מאחיזתך. אתה גומר אותה".

מגישת החדשות לשעבר ב'קול ישראל', ריבי גדות הגיבה: "זה לפני או אחרי השרימפס? אתם רואים תפילין.. ואני רואה דם (ודמים) על הידיים .. 700 חללי צהל .. נתניהו אתה חרפה!".

החוקר והמרצה תומר פֶּרְסיקוֹ כתב: "אני מבין למה התמונה הזאת מעוררת בי בחילה: מפני שעבורי תפילין הם תשמישי קודש, ועבורו הם אביזר תפאורה בקמפיין. מה שאני לא מבין הוא למה מעריצי האיש הזה מתלהבים מכך שהוא מבזה את קודשיהם".

גם לכתב 'דה מרקר', סימי ספולטר, היה מה לומר: "נתניהו מכהן כראש הממשלה של מדינת היהודים כבר 16 שנים במצטבר הזמן הארוך ביותר של ראש ממשלה בישראל - המדינה שהוקמה אחרי השואה בין היתר מכח ההבטחה התנכי"ת ובכל זאת רק היום הצטלם בפעם הראשונה בחייו עם תפילין לא ייאמן".

מנכ"ל ועורך 'ערוץ 7', עוזי ברוך הגיב לתגובות השמאל וכתב: "מעניין שגם אהרון ברק הוא אתאיסט גמור, ולא הייתה התנפלות כזו עליו כשהוא הניח תפילין. מבחינתי כל יהודי שמניח תפילין ואפילו פעם אחת בחייו זה יפה ומרגש. ולא משנה לי מה הוא אוכל ואם הוא נוסע בשבת".

אלו הם רק חלק מהתגובות הבולטות וישנן לצערנו עוד רבות שהפכו גם משאלה של אם שכולה, לנושא פוליטי ומפלג.

הנחת תפילין ראש הממשלה בנימין נתניהו תגובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד