כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
במעמד היו"ר

יום הזיכרון: דגלי הלאום ברחבת הכנסת הורדו לחצי התורן

דגלי הלאום ברחבת הכנסת הורדו לחצי התורן במעמד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. בתוך כך, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את אירועי יום הזיכרון במשכן הכנסת בהדלקת נר היזכור, יחד עם הוריו ואחיו של רס"ן ג'מאל עבאס ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה לפני חצי שנה

יום הזיכרון: דגלי הלאום ברחבת הכנסת הורדו לחצי התורן
הדגלית במשכן הכנסת מורדים לחצי התורן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דגלי הלאום ברחבת הכנסת הורדו הערב (ראשון) לחצי התורן במעמד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל הכנסת משה צ'יקו אדרי, קצין הכנסת ניצב יובל חן, ולוחמי משמר הכנסת.

הדגלים בכנסת מורדים לחצי התורן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

רס"ר משמר הכנסת, רנ"ג איתמר לוי קרואני, ולוחמי משמר הכנסת, רס"מ מתן כהן ורס"ר עומר אסייג, הרכינו את גובה הדגלים לחצי התורן, לזכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

בתוך כך, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את אירועי יום הזיכרון במשכן הכנסת בהדלקת נר היזכור, יחד עם הוריו ואחיו של רס"ן ג'מאל עבאס ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה לפני חצי שנה.

יו"ר הכנסת הדליק עם ההורים והאחים השכולים את נר היזכור, לקראת השתתפותם באירוע הזיכרון הלאומי המרכזי "שירים לזכרם בכנסת", לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שיתקיים הערב במשכן.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר למשפחה השכולה: "גם מי שלא הכיר את ג'מאל – מתגעגע ומעריך אותו. אני רוצה להודות לכם על שגידלתם בן גיבור. גידלתם עוד גיבורים. החיילים שלו סיפרו שלפני שנכנסו הוא אמר להם 'הולכים להחזיר את הכבוד של המדינה'."

אל"מ במיל' ענאן, אביו של ג'מאל ז"ל ביקש להזכיר את חבריו לנשק: "סמ"ר שחר פרידמן וסמל בנימין מאיר נהרגו איתו באותו אירוע כישראלים גיבורים." יו"ר הכנסת הודה לו: "תודה לך קודקוד."

ג'מאל עבאס מפקיעין היה מפקד פלוגה בגדוד 101 שבחטיבת הצנחנים ונפל בקרב ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל. ג'מאל היה בן 23 בנופלו ולאחר מותו הועלה לדרגת רב סרן.

 

יום הזיכרון משכן הכנסת אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד