כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הופקדו למשמורת

מה עלה בגורלם של הרכבים שהשתתפו בקרב בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר? צפו

שרידי כלי הרכב הממוגנים של יחידת מתפ״א שנפגעו ב 7 באוקטובר בקרב בקיבוץ בארי הופקדו היום למשמורת בבית המורשת של משטרת ישראל בבית שמש

מה עלה בגורלם של הרכבים שהשתתפו בקרב בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר? צפו
הרכבים השרופים צילום: דוברות המשטרה

היום (ראשון) ערב יום הזיכרון, הובאו שרידי הרכבים הממוגנים של יחידת מתפ״א שנפגעו ב 7 באוקטובר בקרב בקיבוץ בארי לתצוגת קבע ייחודית המוקמת בבית מורשת המשטרה לזכר אירועי ה 7 באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״.

מדובר בתצוגה להנצחת סיפורי הגבורה של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, אשר עמדו כחומה בצורה עת פלשו מחבלי חמאס-דאעש לתוך מדינת ישראל.

הופקדו למשמורת צילום: דוברות המשטרה

כאמור, היום הובלו למוזיאון שרידי שני כלי רכב ממוגנים מדגם "תן" של יחידת מתפ"א, שנפגעו מטילי R.P.G בעת הלחימה בקיבוץ בארי ביומה הראשון של המלחמה. בקרב בבארי איבדה היחידה שמונה לוחמים, תוך שהם מסתערים בחירוף נפש, חותרים למגע למול המחבלים הנתעבים ואף מחסלים עשרות מהם.

בימי הלחימה נשמרו כלי הרכב בקפידה במחלקת התחבורה של מדור התמיכה הלוגיסטית במשטרה.

מפקד בית המורשת, סנ"צ שלומי שטרית אמר: "נפלו בחלקנו חובה וזכות גדולות, לשמר את מורשת המשטרה במלחמת "חרבות ברזל". כלי הרכב האלה מסמלים את הגבורה, החתירה לניצחון, הנחישות והרעות של השוטרים והשוטרות, מכל יחידות המשטרה, שפעלו החל מהדקות הראשונות בשבעה באוקטובר. אנחנו נדאג להציג את כלי הרכב, לצד פריטים וסיפורים נוספים, באופן שיכבד את זכר הנופלים וינחיל לדורות הבאים את הערכים, עליהם מבתססת משטרת ישראל".

מפקד יחידת מתפ״א, נצ"מ איל ראון סיפר על גבורת לוחמיו: "האירוע הזה של הבאת שרידי כלי הרכב פה למוזאון המשטרה בבית שמש והכנסתם לשרשרת המייצגים ההיסטורים של משטרת ישראל, זה אירוע מרגש מאוד עבורי ועבור יחידת מתפ"א. 

ביום ה7 באוקטובר עם פרוץ הלחימה כלל לוחמי היחידה לחמו בעשרות זירות במחוז דרום בכדי להציל כמה שיותר חיים של אזרחי ישראל. הכלים האלה ישמשו לזיכרון הלוחמים ולא פחות מכך למורשת של גבורה אדירה שתלמד עוד שנים ארוכות."

 

7 באוקטובר רכבים בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד