כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בניגוד להערכות

המודיעין האמריקאי: סינוואר מסתתר במנהרות חאן יונס מוקף חטופים

גורמים אמריקאים טוענים כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, לא מתחבא במנהרות ברפיח, אלא נמצא מאז תחילת המלחמה במנהרות עמוקות בחאן יונס

המודיעין האמריקאי: סינוואר מסתתר במנהרות חאן יונס מוקף חטופים
יחיא סינוואר בורח במנהרה צילום: דובר צה"ל

בניגוד להערכות ודיווחים יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה, לא מתחבא במנהרות רפיח. על פי גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס', בישראל מסכימים עם ההערכה האמריקנית לפיה סינוואר ומנהיגי חמאס אחרים אינם מתחבאים ברפיח.

על פי הערכות סינוואר ככל הנראה מעולם לא עזב את רשת המנהרות בחאן יונס, כך על פי גורמים אמריקאים.

רשת המנהרות העצומה של חמאס נמצאת מתחת לחאן יונס, בעומק של 15 קומות במקומות מסוימים. סינוואר מוגן גם על ידי קבוצת חטופים ישראלים שבהם הוא משתמש כמגן אנושי כדי למנוע מכוחות צה"ל לפשוט או להפציץ את מקום מסתורו.

אמריקה וישראל לא מאמינות שסינוואר, אדריכל הטבח על ישראל ב-7 באוקטובר, או מנהיגי חמאס בכירים אחרים התחבאו אי פעם ברפיח. ממשל ביידן העביר מסר לישראל שאסור להשתמש ברדיפה אחרי סינוואר כהצדקה למתקפה ברפיח.

גורמים אמריקאים מאמינים שלישראל יש מידע טוב על מיקומו של מר סינוואר, אך טוענים שארצות הברית משתפת את ישראל בכל מה שהיא יודעת.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מאז תחילת המלחמה, ארצות הברית מספקת לישראל מידע מודיעיני על בכירי חמאס, בהם סינוואר ומוחמד דף, בכירים אמריקאים מאמינים שאם ישראל הייתה מסוגלת לחסל את אחד מאותם מנהיגים בכירים, ישראל בירושלים תוכל להכריז ניצחון ולסיים למעשה את הלחימה בקנה מידה מלא.

 

חמאס יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חאן יונס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד