כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
זעזוע בצמרת הקרמלין

שר ההגנה הרוסי הודח, ומונה אדם במקומו ללא רקע צבאי

נשיא רוסיה פוטין הדיח את שר ההגנה סרגיי שויגו, שמכהן מ-2012, ומינה במקומו כלכלן ופוליטיקאי ללא רקע צבאי. הוא כיהן בשנים האחרונות בתפקיד סגן רה"מ ואחראי על התגובה הכלכלית של רוסיה להטלת העיצומים בעקבות הפלישה לאוקראינה

שר ההגנה הרוסי הודח, ומונה אדם במקומו ללא רקע צבאי
הקרמלין צילום: Pixabay

הקרמלין הודיע היום (ראשון) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מינה היום את אנדריי בלוסוב לתפקיד שר ההגנה במקום סרגיי שויגו. שר ההגנה סרגיי שויגו, מכהן בתפקיד מאז 2012, אנדריי בלואוסוב, בן 65 הוא כלכלן ופוליטיקאי ללא רקע צבאי, משרת בשנים האחרונות בתפקיד סגן ראש הממשלה ואחראי גם על התגובה הכלכלית של רוסיה להטלת העיצומים בעקבות הפלישה לאוקראינה.

ברויטרס דווח כי פוטין רוצה שסרגיי שויגו, בן ברית ותיק שלו, יהפוך למזכיר מועצת הביטחון של רוסיה במקומו של ניקולאי פטרושב, ושתהיה לו גם אחריות על התעשייה הצבאית הרוסית.

עוד דווח, כי ולרי גראסימוב, ראש המטה הכללי של רוסיה, יישאר בתפקידו וכך גם סרגיי לברוב, שר החוץ הוותיק של המדינה.

בתוך כך לפחות תשעה בני אדם נהרגו ו-20 נפצעו היום כאשר חלק מבלוק דירות רוסי קרס לאחר שנפגע משברי טיל מתקופת ברית המועצות, ששוגר על ידי אוקראינה והופל על ידי רוסיה.

ברויטרס דווח כי ההרס הגיע לאחר התקפה קטלנית ביותר על אזור בלגורוד, אוקראינה שיגרה מתקפת טילים מסיבית, שכללה טילים בליסטיים.

 

הנשיא פוטין סרגיי שויגו מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד