כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
השווה בין עזה ליפן

הסנאטור הבכיר קרא לישראל "לעשות כל מה שהיא צריכה"

לינדזי גראהם, הסנאטור הבכיר מהמפלגה הרפובליקנית, השווה את פעולות ישראל בעזה, לארה"ב שהטילה פצצות אטום על יפן במלחמת העולם השנייה, ואמר, "ישראל, תעשי כל מה שעלייך לעשות"

הסנאטור הבכיר קרא לישראל "לעשות כל מה שהיא צריכה"
הסנאטור לינדזי גראהם בכפר עזה צופה בהרס עם יו"ר הכנסת צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

הסנאטור לינדזי גראהם, השווה אתמול את המלחמה בישראל נגד חמאס להחלטת ארה"ב להטיל פצצות אטום על יפן במלחמת העולם השנייה במהלך ראיון בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC.

"כאשר עמדנו בפני הרס כאומה אחרי פרל הארבור, כשנלחמנו בגרמנים וביפנים, החלטנו לסיים את המלחמה על ידי הפצצת הירושימה ונגסאקי בנשק גרעיני", אמר גראהם. "זו הייתה ההחלטה הנכונה".

הוא הוסיף, "תנו לישראל את הפצצות הדרושות לה כדי לסיים את המלחמה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד".

גראהם, תומך מושבע של ישראל, גינה את הנשיא ג'ו ביידן על כך שאיים למנוע מישראל כלי נשק מסוימים אם היא תפתח במבצע צבאי ברפיח, העיר הדרומית ביותר בעזה.

כשנשאל על ידי המראיינת קריסטן וולקר מדוע היה בסדר שהנשיא (הרפובליקני) רונלד רייגן מנע מישראל כלי נשק מסוימים בשנות ה-80, אבל לא בסדר שביידן (הדמוקרטי) יאיים לעשות זאת כעת, גראהם שוב הזכיר את מלחמת העולם השנייה.

"אפשר להגיד את זה?" הוא שאל. "מדוע זה בסדר שאמריקה תטיל שתי פצצות גרעיניות על הירושימה ונגסאקי כדי לסיים את המלחמה הקיומית שלה? למה זה היה בסדר עבורנו לעשות את זה? חשבתי שזה בסדר".

הוא הוסיף, "אז, ישראל, תעשי כל מה שאת צריכה לעשות כדי לשרוד כמדינה יהודית. מה שאת צריכה לעשות".

וולקר אמרה לגראהם שגורמי צבא ארה"ב אומרים שהטכנולוגיה השתנתה מאוד מאז מלחמת העולם השנייה. "כן, הפקידים הצבאיים האלה שאת מדברת עליהם מלאים שטויות" ענה גראהם.

גראהם טען כי חמאס אשם בקורבנות האזרחים לאורך המלחמה. "חמאס משתמש באוכלוסיה כמגן אנושי, מעולם לא ראיתי בתולדות הלחימה מאמצים כאלה של אויב לסכן אזרחים", אמר. "הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לתת להם פרס על ההתנהגות הזו", הוסיף גראהם.

לינדזי גראהם מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד