כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
כ-2000 משתתפים

השגריר בטקס: "הטבח ניפץ לרסיסים את השאננות שלנו"

הקונסוליה הישראלית בניו יורק ומשלחת ישראל לאו״ם ערכו טקס יום זיכרון שנתי בניו יורק. קונסול ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס: "סומכים רק על עצמנו״. השגריר ארדן: "הזינוק בשנאת יהודים מוכיח את חשיבותה של ישראל יותר מאי פעם"

השגריר בטקס: "הטבח ניפץ לרסיסים את השאננות שלנו"
השגרירי ארדן ביום הזיכרון ה-76 צילום: אוהד קב

הקונסוליה הישראלית בניו יורק יחד עם משלחת ישראל לאו״ם ציינו את יום הזיכרון ה-76 לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בטקס רשמי לזכר החיילים והאזרחים שנפלו במערכה על הגנת מדינת ישראל. 

כ-2,000 איש מהקהילה הישראלית והיהודית בניו יורק ומאות נוספים צפו בשידור החי באמצעי המדיה השונים של הקונסוליה.

קונסול ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס פנה לנוכחים: ״הבריתות הן חשובות ואנו מעריכים אותן, אבל פעם אחר פעם אנחנו למדים שאנו צריכים לסמוך רק על עצמנו ועל כוחותינו. יום הזיכרון הוא תמיד יום כואב מאוד, השנה הוא כואב שבעתיים. בשעה זו כוחותינו הגיבורים נלחמים בכל הגזרות בעבור מדינת ישראל. אנחנו מצדיעים להם ותומכים בכולם באופן מוחלט. הסכסוך הזה לא פרץ בשבעה באוקטובר, שבו האויב רצח באכזריות. זהו סכסוך שנמשך כבר מעל 100 שנים שהוא איננו על גבולות אלא על עצמם קיומנו בארץ".

עוד אמר השגריר אקוניס, "בשנה האחרונה, ניחמתי כ-60 משפחות שכולות והשתתפתי בעשרות לוויות. בביתם או בחצרם שמעתי את סיפרי הגבורה של הנופלים והנופלות. הם שיקפו את פנייה של כל החברה הישראלית, יהודים ושאינם יהודים, מכל רחבי הארץ".

משפחות שכולות הדליקו נרות זיכרון והשמיעו מילות הספד מרגשות לזכר יקיריהן שנפלו בזירות הלחימה השונות. בין המשפחות שהשתתפו: חני רקרדו, אמה של אוריה שנרצחה במסיבת הנובה בתל אביב. ירדנה שושני, אחותו של אהרון שנפל במלחמת לבנון הראשונה. פרי היימן, בנו של הלל ניימן שנהרג בתאונת אימונים ב-1970. ודביר פישר, שנפצע בקרבות בעזה בנובמבר האחרון.

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן: "למרות שהטרור היכה בנו, זה לא לקח זמן רב עד שהעולם סובב את גבו. התמיכה הפכה לגינוי. העם היהודי תחת התקפה והעולם שותק. ההיסטוריה חוזרת על עצמה. איפה מנהיגי העולם? איפה המעשים שלהם? 
הזינוק בשנאת יהודים מוכיח את חשיבות קיומה של ישראל יותר מאי פעם. אנחנו לא יודעים מה טומן העתיד ליהדות צרפת או בריטניה ואפילו לא ליהדות ארה״ב. אנחנו יודעים דבר אחד בטוח: רק ישראל תילחם תמיד להגנת היהודים ותהיה המקלט הבטוח שלהם".

עוד אמר השגריר ארדן: "ה-7.10 הדגיש עוד ערך חשוב: אחדות העם היהודי! זה הנשק הכי חשוב שלנו! הטבח ניפץ לרסיסים את השאננות שלנו וגרם למחלוקות להיראות חסרות משמעות. אנחנו חווים מתקפה על העם היהודי ומול איומים אלה, לויכוחי העבר אין שום חשיבות! בואו נשים בצד את המחלוקות. ערבות הדדית חייבת להיות בראש סדר העדיפות כי זה מה שיבטיח את עתידנו. עם ישראל חי".
 

גלעד ארדן יום הזכרון מלחמת חרבות ברזל אופיר אקוניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד