ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
אבל בעולם התורה

בעל ה'אמרי בנימין': הגאון רבי מאיר בנימין יוז'וק זצ"ל

הגאון רבי מאיר בנימין יוז'וק זצ"ל בעל מחבר ספרי "אמרי בנימין" על מסכתות הש"ס מראשי ישיבה לצעירים גבעת רוקח בבני ברק הסתלק לבית עולמו בגיל 80. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של אחד ממנחילי התורה שספריו הוכרו בעולם הישיבות כ"ספר הבהיר" על המסכתות הנלמדות

בעל ה'אמרי בנימין': הגאון רבי מאיר בנימין יוז'וק זצ"ל
הגאון רבי מאיר בנימין יוז'וק זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מבני ברק הגיעה הידיעה על הסתלקותו של הגאון רבי מאיר בנימין יוז'וק זצ"ל בעל מחבר ספרי "אמרי בנימין" על מסכתות הש"ס מראשי ישיבה לצעירים גבעת רוקח בבני ברק שהסתלק לבית עולמו בגיל 80.

הגאון רבי מאיר בנימין זצ"ל נולד בו' אייר תש"ד לאביו הדיין הגאון רבי שמעון אריה יוז'וק זצ"ל חבר מערכת "אוצר הפוסקים" ולאמו מרת צירה בילה ע"ה, בתו של הגאון רבי משה אריה לייב שפירא זצ"ל רב ומו"ץ בשכונת בית ישראל וראש ישיבת 'תורת אמת' ובעל מחבר נימוקי מלב"ם וטבעות זהב. 

באדיבות המצלםבתפילהצילום: באדיבות המצלם

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' שם היה תלמיד חביבם של ראשי הישיבה זצ"ל ובפרט תלמידו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל שנתן לו הסכמה על ספריו.  

מרן הגר"ש רוזובסקי זצ"ל כתב את ההסכמה על ספר "אמרי בנימין" על מסכת מכות בהיותו אברך צעיר שם הוא מפליג בשבחים עליו. 

באדיבות המצלםההסכמה של הגר"ש רוזובסקי זצ"לצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםספרי אמרי בנימיןצילום: באדיבות המצלם

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת לאה בתו של הגאון רבי שמואל מאיר מילר זצ"ל שבעבר כיהן ברבנות בבת ים, וכרב ביהכנ"ס "תפארת נחמן" ברחוב אבן גבירול בבני ברק.

כאמור הפרק המרכזי בחייו היה עת החל להוציא את ספריו 'אמרי בנימין' חידושים וביאורים, הערות והארות על סדר הדפים, ספרים שהתקבלו בכל עולם התורה ובהם משתמשים מגידי שיעורים ורמי"ם בישיבות. כמו כן הוציא לאור את הספר 'ישר הורי' על מסכת הוריות. 

ספרי 'אמרי בנימין' ובמיוחד על מסכת מכות התקבלו בעולם הישיבות כספר הכי נצרך לעיונא ובפרט על מס' מכות שהמון המון רמי"ם וראש ישיבות נעזרים בספר כזה שידוע בהיכלי הישיבות כ"ספר הבהיר" על המסכתות הנלמדות. 

היה ממקימי ומייסדי ישיבה לצעירים גבעת רוקח שבראשות הגר"א בכרך שם כיהן כאחד מראשי הישיבה ויגע בעשר אצבעותיו להעמיד תלמידים לצעירי הצאן. 

באדיבות המצלםבלימודו בישיבהצילום: באדיבות המצלם

במשך תקופה שימש כבעל תפילה בימים נוראים בישיבת גרודנא באשדוד, ובמשך כמעט ארבעים שנה שימש כבעל קורא בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק.

היה בעל תפילה נודע ושימש כבעל תוקע ובעל תפילה בבית המדרש מנין אברכים אהל משה ורחל ברחוב פרל בבני ברק. 

זכה לדור ישרים מבורך 14 ילדים בלעה"ר, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו. גיסו הגאון רבי דוד מילר מראשי ישיבת פוניבז'. 

מסע הלוויה היום (שני) בשעה 13:30 מביתו ברחוב רמב"ם 29 בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב מאיר בנימין יוז'וק אמרי בנימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד