ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
לא נפרדה

אם החיילת שנחטפה: "ניתקתי את השיחה כדי שלא ימצאו אותה"

עדי מרציאנו, אימה של נועה, תצפיתנית מנחל עוז שנחטפה ונרצחה בשבי, סיפרה על כל רגעי הטלטלה. על הניסיונות להבין מה עלה בגורל בתה ומה חוותה

אם החיילת שנחטפה: "ניתקתי את השיחה כדי שלא ימצאו אותה"
הלוויתה של נועה מרציאנו הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נועה מרציאנו, שירתה כתצפיתנית בבסיס נחל עוז, נחטפה לרצועת עזה ב-7 לאוקטובר ונרצחה בבית החולים שיפא בידי מחבלי חמאס. אימה עדי התראיינה הבוקר (שני) בתוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך, בכאן רשת ב וסיפרה על שיחת הטלפון האחרונה, על הסרטון של נועה בשבי וקבלת הבשורה המרה על הירצחה.

"קצת לפני 06:30, הבת השנייה שלי יובל הגישה לי את הטלפון ואמרה 'נועה מחפשת אתכם', התעוררתי בבהלה", שיחזרה עדי את בוקר 7 באוקטובר. "נועה דיווחה לי איפה היא נמצאת, 'אמא אני במיגונית'. בזמן השיחה שמעתי רעש של ירי, רקטות ובנות מבוהלות. אמרתי לה לסגור את הדלת ושאלתי אותה מי נמצא איתן ואיפה כל הלוחמים? ובשלב כלשהו השיחה התנתקה".

"השיחה האחרונה הייתה ב-07:30. נועה התקשרה וברקע אני כבר לא שומעת קולות ירי או בנות בהיסטריה, רק שקט. מפחדת לשמוע משהו שאני לא רוצה לשמוע; ואז היא לחשה לי: 'אמא אני צריכה להיות בשקט עכשיו, אני צריכה לנתק'. אני זאת שלחצה על הכפתור האדום בפלאפון, כדי שאף אחד לא ימצא אותה. עד היום קשה לי כי לא נפרדתי ממנה".

"יצאה הודעה על נועה, שהיא נפצעה מהפצצות חיל האוויר, נציגי הצבא הגיעו וביקשו להגיד שייתכן שמדובר בטרור פסיכולוגי", התייחסה עדי לסרטון של נועה שחמאס פרסם ב-13 בנובמבר. "למחרת יצא הסרטון. אבי (אבא של נועה) ראה אותו ואמר לי 'עדי זהו, אני אומר לך זהו'. הוא ביקש ממני לא לראות את הסרטון ואני לא התכוונתי לראות". 

"למחרת התעוררנו לדפיקה בדלת. הכנסתי את הנציגים של הצבא ואמרתי להם 'נו כבר תגידו משהו, אני רוצה לדעת, תגידו כבר'. אחת הקצינות הקריאה את נוסח ההודעה שנועה נרצחה. הבנתי שזה הסוף של נועה, שהיא כבר לא תחזור. התאפקתי לא לצעוק, כי היה מוקדם בבוקר והילדים למעלה ישנים".

מלחמת חרבות ברזל נועה מרציאנו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד