א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
39 נרצחו

טקס יום הזיכרון בתאילנד בהשתתפות בני משפחות הנפגעים

טקס יום הזיכרון בתאילנד, בהשתתפות בני משפחות הנפגעים התאילנדים. לא שוכחים גם את עשרות העובדים התאילנדים שנרצחו ב-7 באוקטובר. כמאתיים ישראלים ובהם מטיילים רבים נכחו בטקס

טקס יום הזיכרון בתאילנד בהשתתפות בני משפחות הנפגעים
ביקור אצל התאילנדים ששוחררו צילום: באדיבות המצלם

השנה, כבכל שנה, קיימה שגרירות ישראל בבנגקוק טקס לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה לקהילה הישראלית בתאילנד. 

בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והפגיעה באזרחים תאילנדים רבים שעבדו בישראל באזור העוטף, הוזמנה לטקס השנה הגב' נריסארה מאלי, אלמנתו של אחד מהנרצחים, טנצ'אי יוטונגדי, עובד חקלאות שנרצח בקיבוץ עלומים במהלך מתקפת השביעי באוקטובר. מאלי הגיעה לטקס מלווה בשני ילדיהם, בני ה-12 ו-8. 

מאלי שיתפה בהתרגשות את הקהל בסיפורם המשפחתי, דרך היכרות ועבודה משותפת בקוריאה, החזרה לתאילנד והחלטתו של טנגצ'אי לצאת לעבוד בישראל.

דוברות שמירתאילנדים שעבדו בישראל לפני המלחמהצילום: דוברות שמיר

מאלי סיפרה על החיים של משפחתה לצד האובדן הקשה ועל הכוח אותו היא שואבת מהחיבוק הישראלי החם מאז דבר היוודע הטרגדיה שפקדה את ביתם. היא הודתה לתמיכה הרגשית והסיוע הכלכלי אותו היא מקבלת מדי חודש, המאפשר לה להמשיך ולתמוך בילדיה ואף לסייע לבנה להגשים את חלומו, להפוך לרופא.

שגרירת ישראל בתאילנד אורנה שגיב: "זוהי שנה קשה במיוחד למדינת ישראל, כמו גם ל-39 המשפחות התאילנדיות שלצערנו הפכו לחלק בלתי נפרד ממשפחת השכול הישראלית".  

בטקס, בהשתתפות בכירי הקהילה היהודית, נכחו בין היתר כמאתיים ישראלים ובהם מטיילים רבים, חלקם שסיימו שירות מילואים פעיל לאחרונה, שהגיעו לאירוע המרגש.

תאילנד מלחמת חרבות ברזל יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד