כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
לוחצים על ישראל

ארה"ב: עדיין סבורים שזו תהיה טעות לפלוש לרפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר כי ארה"ב לא מאמינה "שרצח עם מתרחש בעזה". הוא הוסיף: "העולם צריך לקרוא לחמאס לחזור לשולחן המשא ומתן ולקבל הסכם"

ארה"ב: עדיין סבורים שזו תהיה טעות לפלוש לרפיח
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר היום כי ממשל ביידן "לא רואה רצח עם" במלחמה של ישראל בעזה נגד חמאס.

סאליבן אמר בשיחה עם עיתונאים בבית הלבן, שארצות הברית "רוצה לראות את חמאס מובס", ו"האזרחים פלסטינים שנלכדו באמצע המלחמה נמצאים ב"גיהנום", ושפעולה צבאית גדולה של ישראל ברפיח תהיה טעות".

"אנחנו לא מאמינים שמה שקורה בעזה הוא רצח עם . אנחנו דוחים בתקיפות את הטענה הזאת", אמר סאליבן.

הנשיא ביידן, שמתמודד לנשיאות לקדנציה שניה בנובמבר הקרוב, מתמודד עם ביקורת קשה מצד תומכיו על תמיכתו בישראל. כמה מאותם מבקרים האשימו את ישראל בביצוע רצח עם ללא הוכחות. לטענת חמאס יותר מ-35,000 פלסטינים בעזה נהרגו כשהמחבלים כלולים במספר הזה, אך האו"ם הפריך את המספרים הללו.

סאליבן אמר כי אפשר להגיע להפסקת אש בעזה אם חמאס ישחרר חטופים. "העולם צריך לקרוא לחמאס לחזור לשולחן המשא ומתן ולקבל הסכם" אמר סאליבן.

היועץ לביטחון לאומי האמריקני הוסיף כי ארה"ב משגרת כמויות עצומות של סיוע צבאי לישראל. "אנו מוסיפים לשגר סיוע צבאי ונדאג לכך שכל מה שאושר בחוק הסיוע יועבר. עיכבנו משלוח של פצצות כבדות כי אנו עדיין סבורים שזו תהיה טעות לפלוש לרפיח".

הוא ציין כי "הנשיא הבהיר שלא יספק פצצות מסוימות אם תהיה פלישה לרפיח אבל זה עוד לא קרה. בלי תוכנית מדינית הטרוריסטים של חמאס יחזרו לאזור כפי שראינו בעיר עזה. אנו בדיונים על כך עם ישראל".

הוא הוסיף כי הוא מצפה לקיים דיון עם ישראל בנושא רפיח תוך מספר ימים.

 

ג'ייק סאליבן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד