כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הפרטים בבדיקה

משאיות סיוע נחסמו והושחתו - בארה"ב גינו ובתנועה התנערו

מפגינים שחסמו את משאיות הסיוע שיועדו לרצועת עזה השחיתו את מה שהיה עליהן. סגן דובר מחלקת המדינה של ארה"ב: "מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדי הענישה הראויים נגד המעורבים"

משאיות סיוע נחסמו והושחתו - בארה"ב גינו ובתנועה התנערו
אחת המשאיות עולות באש צילום: שימוש לפי סעיף 27א

תשע משאיות סיוע שיועדו לרצועת עזה הושחתו במהלך היום. בתיעודים שהופצו ברשתות ניתן לראות אחת מהן עולה באש לאחר שהוצתה במעבר תרקומיא.

בתנועת צו 9 האחראית לחסימת המשאיות הכחישו קשר לאירוע וטענו כי לא אנשיהם אחראים לכך. 

מהתנועה נמסר: "מאז הקמת התנועה שותפים עימנו חברים וחברות מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, תושבי העיר והקיבוץ, ובראשם בני משפחות חטופים, משפחות שכולות, ולוחמים בעבר ובהווה". 

 "הכאב והדאגה לילדים ולילדות שלנו שנאנקים בשבי זה חודשים ארוכים, ולמולם החלטות איומות של הקבינט להמשיך לפנק את סינואר ומחבלי הנוחב'ה בניגוד להצהרותיהם מראשית המלחמה, הובילו אותנו לקום ולעשות מעשה", מסרו.

"עם הכאב והכעס שהצטברו בעם כולו מול המכונה המשומנת האדירה שהוקמה כאן בשקט כדי להבריח משאיות מבלי שאזרחי ישראל ידעו על כך דבר, בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו", התנערו בתנועה.

בתגובה לאירוע, מסר סגן דובר משרד החוץ האמריקני ודאנט פאטל: "העלינו עם בכירים ישראלים את הסרטונים של חסימת משאיות הסיוע לעזה. אסור להפריע להעברת סיוע לעזה. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדים הנחוצים כדי להבטיח את העברת הסיוע".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן גינה את האירוע ואמר כי "ממשל ביידן בוחן איזה כלים יש בידינו כדי להגיב על חסימת משאיות הסיוע מירדן שעוברות דרך ישראל בדרך לעזה ע"י פעילי ימין. זה מזעזע שיש אנשים שתוקפים ובוזזים את המשאיות שמגיעות מירדן לעזה. אנחנו מדברים עם הישראלים ברמות הגבוהות ביותר על הנושא הזה. זו התנהגות לא מקובלת לחלוטין", אמר סאליבן.

 

משאיות סיוע מבצע חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד