כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
שונאת "כופרים"

סוכנות ביון זרה התריעה: בת 14 נעצרה - תכננה פיגוע עם גרזן

תלמידת בית ספר בת 14, תכננה פיגוע דקירה כולל שימוש בגרזן על עוברי אורח באוסטריה. המשטרה מצאה סרטוני תעמולה והוצאות להורג של דאעש בחיפוש בבית התלמידה

סוכנות ביון זרה התריעה: בת 14 נעצרה - תכננה פיגוע עם גרזן
אילוסטרציה צילום: pixabay

תלמידת בית ספר תכננה מתקפת טרור עם סכין וגרזן נגד עוברי אורח באוסטריה. המשטרה סרטוני תעמולה והוצאות להורג של דאעש בחיפוש בביתה. הנערה בת ה-14 ממונטנגרו תכננה לבצע את הפיגוע נגד 'כופרים' או 'לא מאמינים' באחת הכיכרות הגדולות בעיר גראץ. כך דיווחה התקשורת המקומית.

המשטרה האוסטרית איתרה את הילדה לאחר שקיבלה מידע מסוכנות ביון זרה בנוגע לפעילותה המדאיגה ברשתות החברתיות. במהלך חיפוש בביתה של הילדה, מצאו החוקרים תעמולה של דאעש וסרטונים של לחימה והוצאות להורג כולל צ'אטים ברשתות החברתיות שחשפו כי הנערה תכננה פיגוע טרור, היא כבר הכינה נשק כמו גרזן וסכין וכן ביגוד מיוחד.

היא שלחה תמונה של ההכנות שלה ל'אנשים בעלי דעות דומות' בחו"ל, כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים. שר הפנים האוסטרי גרהרד קרנר הודה למשטרה על  שמנעו פיגוע קיצוני". 

לטענת המשטרה, קיימת "מגמה ברורה של רדיקליזציה במרחב הדיגיטלי ובאמצעותו", כאשר צעירים כמו הנערה בת ה-14 חשופים במיוחד לתעמולה קיצונית.

דאעש אוסטריה מונטנגרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד