כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
תוקף בחריפות

הנשיא הרצוג על הצהרת התובע בהאג: "מערכת המשפט הבינ"ל בסכנת קריסה"

הרצוג תוקף את הצהרתו של התובע בהאג: "כל ניסיון לערוך הקבלות בין המחבלים הנוראיים הללו לבין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי - הפועלת תוך הקפדה על עקרונות המשפט הבינלאומי - הוא מקומם"

הנשיא הרצוג על הצהרת התובע בהאג: "מערכת המשפט הבינ"ל בסכנת קריסה"
הנשיא יצחק הרצוג צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב בחריפות לבקשתו של התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוציא צווי מעצר לשראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט בשורה אחת עם ראשי חמאס.

הנשיא כתב ברשת ה-X: "הודעת התובע היא מעבר למקוממת, ומראה עד כמה מערכת המשפט הבינלאומית נמצאת בסכנת קריסה. בחוסר תום לב, המהלך החד צדדי הזה מייצג צעד מדיני חד צדדי המעודד טרוריסטים ברחבי העולם, ומפר את כל כללי היסוד של בית המשפט".

הרצוג כותב: "כל ניסיון לערוך הקבלות בין המחבלים הנוראיים הללו לבין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי - הפועלת תוך הקפדה על עקרונות המשפט הבינלאומי - הוא מקומם. לא נשכח את בני הערובה שלנו שחזרתם הבטוחה צריכה להיות הדאגה העיקרית של הקהילה הבינלאומית. אנו מצפים מכל המנהיגים בעולם החופשי לגנות על הסף את הצעד הזה ולדחות אותו בתוקף".

"מנהיגי חמאס הם דיקטטורים מדכאים שאשמים בביצוע רצח המוני, וחטיפות המוניות של גברים, נשים, ילדים ותינוקות", כותב הנשיא. "כל ניסיון לערוך הקבלות בין הטרוריסטים הנוראיים הללו, לבין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי - הפועלת למלא את חובתה להגן ולהגן על אזרחיה במלואה, תוך הקפדה על עקרונות המשפט הבינלאומי - הוא שערורייתי ואסור לקבלו".

לסיום כתב: "לא נשכח מי התחיל את המלחמה הזו, ומי שחט, שרף, התאכזר וחטף אזרחים ומשפחות תמימות. לא נשכח את החטופים שלנו שחזרתם הבטוחה צריכה להיות הדאגה העיקרית של הקהילה הבינלאומית. אנו מצפים מכל המנהיגים בעולם החופשי - לגנות על הסף את הצעד הזה ולדחות אותו בתוקף".

בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד