יניב (ניבי) זגורי הנאשם יחד עם נוספים בגין רצח עד המדינה נגדו טל קורקוס, רצח גרושתו של קורקוס דבורה הירש ורצח עד התביעה נגדו אלישע סבח, עלה היום (חמישי) לראשונה לדוכן העדים במסגרת החקירה הראשית שלו. זגורי העיד מתא הנאשמים, תא זכוכית משוריין, בו שוהים הוא ואנשיו.
המסלול של דבורה הירש ביום הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז דרום הגישה ב-2017 נגד זגורי וראש ארגון הפשע מהצפון מיכאל מור כתב אישום בגין רצח עד המדינה טל קורקוס והזמנת רצח עד התביעה אלישע סבח. מור סגר עסקת טיעון עם הפרקליטות, לפיה ירצה 10 שנות מאסר, מתוכן הוא שהה במעצר במהלך המשפט כבר 7 שנים. ב-2018 הוגש נגדו ונגד נוספים כתב אישום בגין רצח דבורה הירש, גרושתו של קורקוס. מאז מתנהל המשפט נגדו, כאשר ברקע עימות ארוך בין זגורי לבין הסניגור שייצג אותו, עו"ד משה שרמן שסבל מאיומים כלפיו וכלפי משפחתו. בעקבות האיומים שוחרר עו"ד שרמן מייצוג בצעד חריג. עו"ד אביגדור פלדמן החליף אותו בייצוג.
זגורי, גרוש ואב לשלוש בנות, פתח את עדותו: "נולדתי בבאר שבע למשפחה נורמטיבית. אבא מסגר. למדתי ולא למדתי, היו לי בעיות קשב וריכוז, אז לא אבחנו את זה. חיים רגילים פשוטים. עסקתי בכל מיני עבודות מזדמנות". לאחר מכן סיפר על היכרותו עם הנאשמים האחרים בהם אריק איטל. "כמו אח קטן. משפחה. מגיע אלי הביתה. מכיר את המשפחה שלו, את אח שלו, אבא שלו. כל המשפחה". אחיו של אריק, אדם, נידון לארבעה מאסרי עולם בגין שורה של עבירות רצח וזגורי לקח את אריק תחת חסותו.
בהמשך סיפר על הקורבנות המיוחסים לו: "טל קורקוס העיד נגדי ב-2008. אשתו עבדה אצל אשתי בגלריה. אשת מכירות. מדי פעם כשהייתי נוסע לתל אביב הייתי נותן לו לנהוג. ושלח אותו לעשות קניות בשוק. להוציא את הכלב לעשות צרכים בגינה". הוא הכחיש כי ביקש שירצחו אותו. "זה לא נכון. לא ביקשתי מאף אחד".
2 צפייה בגלריה
טל קורקוס וגרושתו דבורה. שניהם חוסלו
טל קורקוס וגרושתו דבורה. שניהם חוסלו
טל קורקוס וגרושתו דבורה. שניהם חוסלו
על עדותו של עד המדינה, שסיפר כי ביקש מזגורי שלא לפגוע בדבורה הירש, אמר כי "עד המדינה מ' לא דיבר איתי על דבורה. חוץ מפעם אחת. לא הייתה שום פגישה עם דבורה. אין לי שום עניין עם דבורה". עוד אמר כי אותו אדם הוא "כמו סטייק אנטריקוט. מתהפך על אנשים".
כשנשאל היכן היה ביום הרצח שלה אמר כי "אני ותאריכים לא חברים. הייתי באוטודיל עם הילדה והחתן שלי. עושים עסקה. בדקו ושוחררו אותי. נעצרתי לחקירה. באו אליי לבית ימ"ר. שמעתי על הרצח באותו יום. העיר שלנו קטנה. כולם מכירים את כולם". עוד הכחיש ששניים מהנאשמים רצחו את הירש. "היו נותנים לעד המדינה עוד 200 אלף שקל והוא היה אומר שאתה רצחת. אין להם קשר לזה".

"לא תמיד בית משפט עושה צדק"

זגורי המשיך להכחיש קשר עם העדים ואת העבירות המיוחסות לו. הוא סיפר כי לאחר האירועים נסע לטיול. זגורי עצמו נעצר בחו"ל והובא לישראל כדי לעמוד למשפט. על עזיבתו את הארץ אמר כי מדובר היה בסך הכל בטיול: "נסעתי לקייב, אומן, בלארוס. עסקים וחברים. רציתי לפתוח בקייב מסעדה. בבלארוס רציתי להביא שחקני כדורגל לארץ. לא הצלחתי. רציתי קצת לעשות שינויים בחיים. להתפתח קצת מחוץ למדינה. הצלחה בארץ היא כישלון של כולם. אני פה בגלל קנאה של אחרים". עוד סיפר כי הלך לקברי צדיקים באוקראינה. "שישמרו אותי מפני אנשים רעים". בהמשך אמר כי נפגש באוקראינה עם עד המדינה מ'. "נכנסנו אני והוא ערומים למקווה. נשבעתי לו שאין לי שום קשר לרצח. אם זה מה שיעשה לו הרגשה טובה. אין לי מה להסתיר. אני לא קשור לזה". הוא הכחיש כי איים עליו שלא יעשה טעויות בחקירתו במשטרה.
2 צפייה בגלריה
יניב (ניבי) זגורי
יניב (ניבי) זגורי
יניב (ניבי) זגורי. "אין לי מה להסתיר"
(צילום: הרצל יוסף)
על אלישע סבח אמר כי הקשר ביניהם הוא "שלום שלום. ב-2008 נשפטתי על ניסיון הצתה של הפיצוציה של אלישע. אין לי שום קשר לזה. הורשעתי. קורקוס העיד. גם זדורוב וברנס הורשעו. לא תמיד בית משפט עושה צדק. האשימו אותי בזריקת רימון לעיתונאי ארצי חלפון. טל קורקוס העיד על זה. זוכיתי. התברר שהייתי בפאב". זגורי סיכם ואמר "אני איש עסקים ואין לי שום קשר לרציחות האלה".
עד המדינה בתיק סיפר כי זגורי ביקש מאריק לרצוח את קורקוס, ואף קרץ לעברו כסימן. "אני עדיין לא אורי גלר", אמר. "עם אריק לא דיברתי אף פעם על פשע. קרו בתיק הזה הרבה דברים הזויים. אריק הוא לא פושע אלא איש עסקים. אנחנו גרים בשכונת נאות לון, חברים טובים, כמו משפחה. אוכלים בימי שישי, יוצאים למסעדות. הוא יותר בוגר ממני באישיות". עוד סיפר כי התזה של עד המדינה לפיה ביקש כי יבצעו עבורו רצח כדי שהוא יהיה חייב לרוצח היא דבר פסיכוטי. "זה פסיכופט. והתפקיד שלי הוא לא לנתח פסיכופט".
לזגורי מיוחסים 3 עבירות רצח, 3 עבירות ניסיון רצח, 5 עבירות נשק, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.