"חשש שהאם תתקוף ילדים": 12 גורי תנים נמצאו בבית הספר במרכז הארץ

בעקבות פניות הורים מודאגים, הגורים הובאו למרפאה של עמותת "למען חיות הבר" • מייסד העמותה, אביהוא שרווד: "קוראים לציבור לסייע לנו במימון ההוצאות כדי שנוכל להעניק טיפול מיטבי לכולם"

גורי תנים שנמצאו בבית הספר בגבעתיים. צילום: עמותת למען חיות הבר

לא פחות מ-12 גורי תנים בני יומם נמצאו בשטח בית ספר בגבעתיים. השירותים הווטרינריים נקראו למקום מחשש שהאם עלולה לתקוף את הילדים כשתגן על המאורה שלה.

אחד מגורי התנים שנמצאו בבית הספר, צילום: עמותת למען חיות הבר

הגורים הובאו למרפאה של עמותת "למען חיות הבר" במושב אלישמע. מייסד העמותה, אביהוא שרווד, סיפר: "אנחנו ממש זקוקים לעזרה כספית כדי לגדל אותם. הגורים האלה יקרים, לא רק ללב אלא גם לכיס - כל אחד מהם ישתה פורמולה בשווי של כ-600 שקלים עד שייגמל, ותוך כדי כך גם יתחיל לאכול בשר. מדובר באחזקה לא זולה".

התפוסה במרפאת העמותה גבוהה מאוד והפעילות כולה ממומנת מתרומות. "אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת הרבייה, ומדי יום אנחנו מקבלים מאות חיות בר. אנחנו עושים כל מאמץ להתגבר על העומס ולתת מענה לכל חיה", הסביר.

גורי התנים שנמצאו בגבעתיים, צילום: עמותת למען חיות הבר

נוסף על הגורים החדשים שהגיעו למרפאה, במקום מטופלים עוד תשעה גורי תנים מהמלטות קודמות, שבעה גורי שועלים, עשרות קיפודים ומאות רבות של ציפורים.

ההמלטה בשטח בית ספר בעיר צפופה היא עוד עדות לצפיפות הרבה השוררת באזור המחיה שאנו חולקים עם חיות הבר. השטחים הפתוחים שהיו בית הגידול הטבעי של התנים במשך אלפי שנים, נעלמו כמעט לגמרי - ובלית ברירה הם חיים בקרבה רבה לבני אדם. כשאין בנמצא מחילות או חללים טבעיים, דק מן המוכן במקום שאין בו פעילות במשך הלילה, עונה על הדרישות של מחילה מוגנת ונסתרת מהעין.

גורי תנים שנמצאו בבית הספר בגבעתיים, צילום: עמותת למען חיות הבר

"לא קל להחליף אמא תנה וגידול גורים בהאכלת יד כרוך בעבודה רבה. בדומה לכל התינוקות, צריך להאכיל אותם מבקבוק כל שעתיים-שלוש, כ-20 דקות של הנקה לכל גור בכל פעם. צריך להמריץ את מערכת העיכול שלהם, לנקות אותם ולעקוב אחרי מצבם הגופני וההתפתחותי", הוסיף שרווד. "כל זה דורש המון זמן ואנרגיה".

"אנחנו קוראים לציבור לסייע לנו במימון ההוצאות כדי שנוכל להעניק טיפול מיטבי לא רק לגורים האלה, אלא גם לחיית הבר הבאה שתגיע אלינו", סיכם.

לתרומה לעמותת "למען חיות הבר" - הקליקו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר