בשורה לעולים: ההטבות במס רכישת דירה בדרך לחקיקה בכנסת

עולים חדשים יוכלו לרכוש דירה בעלות של עד 2 מיליון שקלים עם פטור מלא ממס רכישה ודירה בעלות של עד 4 מיליון שקלים עם מס רכישה מופחת של 0.5% • ההטבה תחול רטרואקטיבית גם עבור העולים שנמצאים בארץ 10 שנים וטרם רכשו דירה

פועלים באתר בנייה (אילוסטרציה) . צילום: רויטרס

חבילת ההקלות במס רכישה בקניית דירה לעולים חדשים בדרך לחקיקה בכנסת. לאחר שהשבוע הסתיימה תקופת הערות הציבור, תזכיר החוק שפרסם משרד האוצר לפני כשבועיים, צריך לעבור את אישורה של ועדת הכספים.

אתרי בנייה (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

לפי התזכיר, עולים חדשים יוכלו לרכוש דירה בעלות של עד 2 מיליון שקלים עם פטור מלא ממס רכישה ודירה בעלות של עד 4 מיליון שקלים עם מס רכישה מופחת של 0.5%. ההטבה תחול רטרואקטיבית גם עבור העולים שנמצאים בארץ 10 שנים וטרם רכשו דירה.

זאת, לעומת המצב כיום, בו עולים חדשים שנמצאים בארץ עד 7 שנים משלמים מס רכישה בגובה של 0.5% עד סכום של כ-2 מיליון שקלים ו-5% מעל סכום זה.

לשם השוואה, מס הרכישה שמשלמים כיום אזרחי ישראל שאינם עולים חדשים עומד על פטור מלא לדירה בעלות של עד כ-2 מיליון שקלים, 3.5% לדירה בעלותה של מעל 2 מיליון שקלים, ועל חלק השווי שמעל כ-2.35 מיליון שקל ועד 6 מיליון ישולם מס בשיעור 5%.

השר אופיר סופר, צילום: אורן בן חקון

מדובר בהטבה משמעותית שנועדה לסייע לעולים חדשים לרכוש דירה, במיוחד לנוכח פערי המחירים בין הדירות בארצות המוצא לבין הדיות בישראל. ההטבה מהווה חלק מחבילת הטבות מס שגובשה כתחליף לפטור מדיווח על הכנסות בחו"ל, חוק מלצ'ין, שבוטל.

"ההטבה תסייע לעולים בהסתגלות בארץ, לקבל החלטה להישאר, ולעודד נוספים לעלות ארצה. מאז תחילת המלחמה, העלייה לישראל נמשכת וההתעניינות גוברת", אמר שר העלייה והקליטה, אופיר סופר שפעל ליישום ההטבה.

"משרד העלייה והקליטה ימשיך לפעול במישורים נוספים וההטבה במס הרכישה, היא מההישגים החשובים בתקופה הזאת. אני מודה לאנשי משרד האוצר והעומד בראשם, השר בצלאל סמוטריץ׳ על ההירתמות לעידוד העלייה וקליטתם המיטבית של העולים", הוסיף השר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר