דיין קבע שיעור תורה בארגון ליברלי - מערך הגיור דרש ממנו לבטלו

ארגון "עתים", המציע אלטרנטיבה לשירותי הדת, הזמין את הרב דוד בס להתארח במיזם "ואהבת את הגר" • לאחר שאישר את הגעתו, נדרש לבטל את השיעור בטענה כי הוא מנוגד לתקנות הדיינים • מנכ"ל ארגון "עתים": "ממלכתי זה לא ואפילו זה מנוגד לחוק - מצפה שהרב עמיחי יתנצל"

מערך הגיור. צילום: אורן בן חקון

הרב דוד בס, דיין במערך הגיור הממלכתי, הוזמן להעביר שיעור תורה במיזם "ואהבת את הגר" של ארגון עתים, שמציע אלטרנטיבה לשירותי הדת. לאחר שאישר את הגעתו נדרש ע"י ממלא מקום יו"ר מערך הגיור הממלכתי, הרב יהודה עמיחי, לבטל את השיעור. זאת בנימוק כי הדבר מנוגד לתקנות דייני מערך הגיור.

מדובר בטענה חסרת בסיס. האירוע כולל שיעורים בבתי כנסת לקראת חג השבועות ובמטרה לפיץ את המסר של אהבת הגר. כאמור, בעקבות נכונותו של הרב בס להעביר שיעור למשתתפי האירוע הוא הונחה לבטל את השתתפותו, ושמו נעלם מרשימת המרצים בפרסומי המיזם.

בית דין רבני, צילום: אורן בן חקון

נזכיר כי הרב בס הוא אחר המועמדים לדיינות בבחירות הקרובות. ייתכן והוא מעדיף להימנע מעימות שעלול לסכן או מקומו או סיכוייו להיבחר.

ד"ר אסי קניאל, מנכ"ל ארגון עתים: "מערך הגיור הממלכתי פועל בבירונות כדי להשפיע על רב-דיין במערך הגיור. ממלכתי זה לא ואפילו זה מנוגד לחוק. אני מצפה שהרב יהודה עמיחי, שהוא אדם שאנו מכבדים, יקח אחריות ויתנצל על המעשה הלא ראוי".

תגובת הרב בס: "כאיש ציבור איני יכול לדבר עם התקשורת".

תגובת הרב עמיחי תובא כשתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר