אחרי שנחסמו והושחתו: חלק ממשאיות הסיוע הוצתו - ארה"ב גינתה

עשרות פעילי תנועת "צו 9" חסמו את משאיות הסיוע שיועדו לרצועת עזה במעבר תרקומיא • "צו 9": "מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי התנועה" • סגן דובר מחלקת המדינה של ארה"ב: "מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדי הענישה הראויים נגד המעורבים"

משאיות הסיוע לעזה שנחסמו בבוקר עולות באש. צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עשרות פעילי תנועת "צו 9" חסמו במהלך השעות האחרונות (שני) את משאיות האפסקה ההומניטריות שאמורות להגיע לרצועת עזה. המפגינים פגעו במשאיות ופרקו את האספקה. לפחות תשע משאיות הושחתו ומאוחר יותר תועדה לפחות אחת מהן עולה באש לאחר שהוצתה במעבר תרקומיא.

פעילי צו 9 עיכבו את תנועת משאיות הסיוע לעזה // צו 9

תנועת "צו 9" טענה כי לא מדובר באנשים מטעמה שהשחיתו את המשאיות, ומסרה כי אנשיה רק חסמו את הכביש.

"מאז הקמת התנועה שותפים עימנו חברים וחברות מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, תושבי העיר והקיבוץ, ובראשם בני משפחות חטופים, משפחות שכולות, ולוחמים בעבר ובהווה," מסרו בתנועה. "הכאב והדאגה לילדים ולילדות שלנו שנאנקים בשבי זה חודשים ארוכים, ולמולם החלטות איומות של הקבינט להמשיך לפנק את סינואר ומחבלי הנוחב'ה בניגוד להצהרותיהם מראשית המלחמה, הובילו אותנו לקום ולעשות מעשה.

"לא ניתן לנופלים להיות מגש הכסף לאויב", צילום: צו 9

"חסימת המשאיות היא צעד אפקטי ופרקטי שבו צעקנו ש'שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר'. עם הכאב והכעס שהצטברו בעם מול המכונה המשומנת האדירה שהוקמה כאן בשקט כדי להבריח משאיות מבלי שאזרחי ישראל ידעו על כך דבר, בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו. בנחישות רבה ותוך שמירה על החוק ועל כבודם של אנשי כוחות הביטחון היקרים נמשיך להיאבק עד שובם של החטופים שלנו הביתה".

סגן דובר מחלקת המדינה של ארה"ב התייחס לחסימת משאיות הסיוע ההומניטרי ואמר בתדרוך לעיתונאים: "שוחחנו עם ישראל על התקרית". הוא הוסיף כי דעת ארה"ב ברורה וכי "לא צריכה להיות כל הפרעה לשיירות הסיוע - ואנחנו מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדי הענישה הראויים נגד המעורבים".

חסימת משאיות סיוע ליד מצפה רמון, צילום: צו 9

רועי ברוך, אחיו של אוריאל ברוך ז"ל שנחטף ונרצח וגופתו מוחזקת עדיין בעזה ,כתב לתושבי חברון ולכיש שחסמו הבוקר, גם במהלך הצפירה, את משאיות הסיוע: "רוצה להודות לכם לכל אחד באופן אישי, תודה רבה לכם אנשים יקרים וערכיים. אסור לתת לסיוע לאוייב לעבור ולהגיע לידים של חמאס. לחסום את המשאיות זה מעשה אצילי ומובן לכל בר דעת, תשתדלו עד כמה שאפשר שלא יעבור להם הסיוע".

ב"צו 9" תקפו: "זה אבסורד מטורף שביום בו אנו מזכירים את החללים שהרגו מחבלי הנוחב'ה, מדינת ישראל ממשיכה בכל דרך אפשרית להעביר סיוע לאותם מחבלים. אובדן עשתונות ערכי".

פעילי תנועת צו 9 חוסמים משאיות סיוע לחמאס בדרכן למעבר כרם שלום (ארכיון), צילום: צו 9

על החסימה הוסיפו: "עצוב שביום קדוש זה נדרשים אנו לעצור את הפינוקים למחבלי הנוחב'ה. לא ניתן לנופלים להיות מגש הכסף לאיוב. פעילים נוספים מכל רחבי הארץ בדרכם למקום. שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר