נקבע גזר הדין של צוות "גן הזוועות" מרמלה לקול צעקות הורי הילדים

מנהלת הגן, ליטל ברסי, נשלחה לכלא לשנה ו-4 חודשים • על הסייעות, ענבר דוניו ובטי זייתון, נגזרו שמונה ותשעה חודשי עבודות שירות בהתאמה • בנוסף, נקבע כי כל ילד שפגעו בו יפוצה באלפיים שקלים • ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה, בין היתר, על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם • על אף זאת, נמנעה מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות

הדיון בפרשת "גן הזוועות": צעקות של ההורים לעבר צוות הפעוטון // ירון דורון

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (חמישי) את עונשן של צוות הפעוטון "המשפחתון של טולי" ברמלה, שקיבל את הכינוי "גן הזוועות" - מנהלת הגן, ליטל ברסי, והסייעות בטי זיתון וענבר דוניו. השופט קבע בגזר הדין: "אין צורך להכביר במילים על מעשיהן של הנאשמות. הן היו אמורות לשמור ולטפל בפעוטות אך פגעו בהם". 

על מנהלת הגן ברסי נגזרו 16 חודשים בפועל, היא התעלפה לשמע גזר הדין. על בטי זיתון נגזרו 9 חודשי עבודות שירות, ועל ענבר דוניו 8 חודשי עבודות שירות. בנוסף, השופט קבע שהן יפצו באלפיים שקלים כל ילד שפגו בו.

הורי ילדי הגן במהלך הדיון הסוער בבית המשפט, היום, צילום: גדעון מרקוביץ

השופט ארז מלמד מתוך גזר הדין: "אלמלא מצלמות האבטחה האלימות לא היתה מתגלה והיה נותר קשר השתיקה. ליטל הבעלים ומנהלת הגן עודכנה על ידי ההורים על סימני חבלה של הילדים, צפתה במצלמות תדיר ותכוף, עודכנה על ההתנהלות האלימה מצד סייעת והיתה מודעת לאווירה האלימה. בטי זייתון תקפה 8 פעוטות. כל אותן עבירות אלימות ותקיפה נעשו ללא סיבה, או הצדקה לאלימות כלשהי. ענבר דוניו תקפה 8 פעוטות גם היא. הנאשמות הותירו חותמן על הפעוטות וכך תיארו הורי הפעוטות שהעידו על הנזקים שנגרמו לילדיהם הרכים בשנים.ההורים תיארו כיצד ליטל ברסי הוליכה אותם שולל".

הורי הפעוטות זועמים על הגננת והסייעות, צילום: גדעון מרקוביץ

התובעת בתיק, עו"ד יעל טרם, אמרה בדיון: "מדובר בעבירות אלימות שבוצעו כל יום בגן, שהתנהל כולו בצורה אלימה ומתעללת. מנהלת הגן לא רק שלא שמה לזה סוף, היא מאפשרת את זה בכך שהיא לא מדווחת ואף נוקטת אלימות בעצמה כלפי הפעוטות. המעשים בוצעו בעת שהנאשמות היו אחראיות על הפעוטות, שהיו רכים בשנים". ההורים, שהיו בסערת רגשות, צעקו באולם הדיונים - "מתעללת", "לכלא", "תכף תהיו בנווה תרצה".

היא תיארה כיצד צוות הגן הכה פעוטות בראש ובפנים, באמצעות הידיים ואף באמצעות נעליים. כיצד סייעות זרקו סנדלים על פעוטות, גררו אותם, משכו, הטיחו וביצעו עוד מעשים מזעזעים. המנהלת ברסי הורשעה בחודש יוני 2022 בעבירות של תקיפת קטין והפרת חובת דיווח במסגרת הסדר טיעון. הסייעות הורשעו בעבירות של תקיפת קטינים.

הפעוטון "טולי" ברמלה, צילום: ללא

ב"המשפחתון של טולי" היו פעוטות בין הגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים. ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף הייתה בעצמה גננת בפעוטון. על פי כתב האישום נגדה, במהלך השנים 2018-2020, בהיותה מנהלת הגן, היא הייתה מודעת לאווירה האלימה, בין היתר, על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם. כמו כן, הייתה עדה לאירועים שבהם סייעות נקטו אלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות.

הגננת המתעללת ליטל ברסי בבית המשפט, צילום: גדעון מרקוביץ

על אף זאת, נמנעה ברסי מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות. כך למשל, במספר הזדמנויות אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכח על הכיסא. במקרה אחר הנחתה סייעת לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר