"ארבע שנים אני מחזיק בתואר 'הורה שכול'": אביו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל בפוסט כואב

לוחם סיירת גולני נרצח מפגיעת אבן בראשו בעת פעילות מבצעית בצפון השומרון בדיוק לפני ארבע שנים • "הערב בשעה 20:00 אני אעמוד זקוף קומה לכבודך ואצדיע לך ולכל הנופלים במערכות ישראל", כותב אביו

ברוך בן יגאל ותמונתו של בנו. צילום: אפרת אשל

ערב יום הזיכרון וארבע שנים לאחר מות בנו, לוחם סיירת גולני סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, שנרצח מפגיעת אבן בראשו בעת פעילות מבצעית בצפון השומרון, מפרסם היום (ראשון) אביו, ברוך בן יגאל, פוסט געגוע כואב. 

"היום, ה-12.05 בשעה 06:30, דפקו לי בדלת והודיעו על נפילתו של הבן שלי. היום בו התהפכו לי החיים", הוא מתאר באופן מצמרר. "מאז, ארבע שנים אני מחזיק בתואר 'הורה שכול'. עמית היקר, הערב בשעה 20:00 אני אעמוד זקוף קומה לכבודך ואצדיע לך ולכל הנופלים במערכות ישראל. גאה בך, אוהב אותך ומתגעגע מלא, אבא". 

בשנה שעברה התחתן ברוך בשנית לאחר שהתגרש מרעייתו הראשונה נאווה רביבו. הוא נישא לדניאלה אפריאט, גרושה עם שני ילדים, ולשניים נולד בן. כשהוא בבית החולים מאיר בו נולד בנו החדש, סיפר: "אני ממש בעננים, זה ממש מבית הקברות אל בית החיים, אל לידה של חיים חדשים, היום בשעה 9:23 נולד אח חדש לעמית".

"קרה לי נס". ברוך בן יגאל מבשר על לידת בנו (ארכיון) // דוברות מרכז רפואי מאיר

כזכור, סנגוריו של המחבל נזמי אבו בכר, שנאשם ברצח של עמית, טענו כי היות שבן יגאל ז"ל נקבר יחד עם הקסדה בשל חומרת ואופי הפציעה, פתיחת הקבר והוצאת הקסדה תשפוך אור על אופי וסיבת המוות. לטענתם, מדובר בחומר ראיות חשוב ובכוונתם להוכיח כי עמית לא נהרג בגלל השלכת האבן והפגיעה אלא מסיבה אחרת. בג"ץ דחה את העתירה.

לוחם גולני, עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

מחקירת התקרית בה נהרג עמית, בזמן יציאה רגלית של הכוח שהגיע לעצור ארבעה מבוקשים בטרור, עלה כי לעבר הכוח הושלכו כמה אבנים, כשהראשונה שבהן פגעה בין רגליו של בן יגאל לבין רגלי חברו. לאחר שהביט למעלה פגע בפניו חלק מבלוק שיש שהושלך על ידי המחבל מגג המבנה והרג אותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר