יום זיכרון קורע לב: כך מציינים אותו ברחבי הארץ

בבארי, לו נוספו 101 חללים מאז שבעה באוקטובר, הורידו את דגל הקיבוץ לחצי התורן • חיילי צה"ל נעמדו בצפירה גם ברפיח • דקות לאחר פתיחת הטקס בשדרות נשמעו אזעקות ברחבי העיר • הרב דוד לאו בטקס לזכר נופלי נצח יהודה: "המכנה המשותף בין כל הנופלים היא האכפתיות למען תקומת עם ישראל בארצו"

טקס יום הזיכרון ברחבת הכותל. צילום: אורן בן חקון

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולת האיבה החל בצפירה ודקת דומייה. בכל רחבי הארץ עצרו האנשים את מעשיהם והרכינו ראש לזכר הנופלים.

תושבי בארי פתחו את יום הזיכרון בהורדת דגל הקיבוץ לחצי התורן. בשנת 2024 נוספו 101 חללים ל-17 חללים בני הקיבוץ שהיו עד לשבעה באוקטובר.

טקס יום הזיכרון של תושבי קיבוץ בארי

.

בקריית גת התקיים טקס יום הזיכרון של קיבוץ ניר עוז, לזכר 51 נופלי ונרצחי הקיבוץ, שחלקם עדיין בשבי. "ביום הזיכרון הזה אנחנו מבינים שאין צורך ביום הזיכרון כדי לזכור - הזיכרון הוא יום-יומי, ולא צריך במועד רשמי להנצחה כי מתינו מהלכים בינינו בערותינו ובשנתינו. ואנחנו נמצאים פה הערב כדי לזכור את האנשים שאיבדנו לעד", אמרו סיון קלינגבייל וליאת אצילי.

טקס יום הזיכרון של קיבוץ ניר עוז, צילום: דוברות ניר עוז

חיילי צה"ל ציינו את יום הזיכרון בתוך הרצועה. טקס התקיים לכוחות הנמצאים במסדרון נצרים. בזמן האזעקה נעמדו גם החיילים ברפיח לזיכרון הנופלים. 

חייל צה"ל בזמן הצפירה ברפיח, צילום: 27א
טקס זיכרון של פיקוד חטיבת גבעתי ברפיח, צילום: יונתן ללזר

גם בבני רק הגיעו מאות תושבי בני ברק לעצרת הממלכתית בעיר.

מאות תושבי בני ברק עומדים בצפירה בעצרת הממלכתית בבני ברק // עיריית בני ברק

דקות לאחר הצפירה, אזעקות נשמעו בשדרות. את הטקס פתח ראש העיר אלון דוידי שאמר "זהו יום הזיכרון הקשה והכואב ביותר בתולדות מדינת ישראל והעיר שדרות בפרט. משפחת השכול בעירנו התרחבה השנה ב-30 משפחות, שהצטרפו למעגל השכול, הלאומי והמקומי, הכבד מנשוא.  רק הערב קיבלנו שוב תזכורת עד כמה מבקשי נפשינו נחושים - עת ירו אל העיר טילים שפגעו וגרמו נזק. העיר שלנו, שמזה למעלה מעשרים שנה - סמל של עוצמה אזרחית וחוסן אנושי וקהילתי, הפכה בין רגע לשדה קרב מדמם ואכזרי".

טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בשדרות, צילום: עיריית שדרות

בבניני האומה בירושלים החל טקס לחללי גדודי נצח יהודה במעמד נציגי הממשלה סמוטריץ', עמיחי אליהו, בוסו, ומרגי.

טקס לזכר נופלי גדוד נצח יהודה, צילום: TPS

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פתח את הטקס. "המכנה המשותף בין כל הנופלים היא האכפתיות למען תקומת עם ישראל בארצו והערבות ההדדית של עם ישראל כולו שיודע שאנחנו עם של נצח. נצח יהודה ממשיך הלאה במלא העוז, במלוא הביטחון והידיעה שהקב"ה איתנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר