הרצוג בטקס בבית הנשיא: "אין גדולה ממצוות פדיון שבויים", הרמטכ"ל: "ניתן לשמור על אורח חיים דתי ולהצטיין בצבא"

יום העצמאות ה-76 נחגג בטקס המצטיינים בבית הנשיא באופן מצומצם • הרצוג: "עלינו לבחור בחיים" • רה"מ נתניהו הסתפק בשליחת סרטון מוקלט: "החיילים מייצגים את הטוב שבמדינה"

צילום: בית הנשיא

טקס קצת שונה: יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל נחגג הבוקר (שלישי) בבית הנשיא, באירוע הענקת המלגות לחיילים המצטיינים לשנת תשפ"ד. הנשיא יצחק הרצוג הזכיר בנאומו את החטופים והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס לחוק הגיוס.

טקס מצטייני הנשיא 2024, צילום: דובר צה"ל

רה"מ בנימין נתניהו לא נכח בטקס, אך הופיע בסרטון מוקלט עם שניים מהמצטיינים: "המצטיינים עושים למען ביטחון ישראל, אתם פשוט מייצגים את הטוב שבמדינה ואת הנחישות להגן עליה ולבצר את העתיד שלנו".

הרמטכ״ל בטקס מצטייני הנשיא: ״חיילי צה"ל פועלים ועושים את תפקידם בהצטיינות גם בשעה זו ובכל החזיתות" // קרדיט: בית הנשיא

לדברי הרצוג: "המעמד המרגש הזה לא מובן מאליו השנה, השנה אנחנו ביום עצמאות אחר. אנחנו גאים בעצמאותנו ובנס שהוא מדינת ישראל, אבל בלב עצב וכאב. אין גדולה ממצוות פדיון שבויים. עלינו לבחור בחיים. התלבטתי אם ראוי לקיים השנה את הטקס הזה. עכשיו, כשאני מתבונן ב-120 המצטיינות והמצטיינים, אני יודע שהחלטתי נכון. העם כולו מצדיע לכם. עצם הקיום של הטקס הזה הוא הצהרה: לא ניתן לאויב לנצח אותנו".

את נאומו חתם הרצוג במילים: "מצטיינים יקרים, אנחנו גאים בכם ואוהבים אתכם, כל הכבוד לכם. יום עצמאות שמח ישראל".

הלוי אמר בנאומו: "בכל שנה זהו הטקס החגיגי והמשמח ביותר, אולם השנה שמחתנו איננה שלמה. הטקס מתקיים בתקופת מלחמה, והשמחה על הישגי המצטיינים והמצטיינות מהולה בעצב על מחירה הכבד ועל השורות החסרות. מצטיינים ומצטיינות יקרים, אתם סיפור הצטיינותו של צה"ל, שהמפתח להצלחתו ולניצחונו הוא בשילוב כוחותיו. ראיתי זאת מקרוב בכל פעם שפגשתי את צוותי הקרב ברצועת עזה. הסיפורים האישיים שלכם הם סיפורה של החברה הישראלית המגוונת, סיפורו של צה"ל כצבא העם.

"הסיפורים האישיים שלכם הם סיפורה של החברה הישראלית המגוונת, סיפורו של צה"ל כצבא העם. יש ביניכם בני עיר ובני כפר, ילידי הארץ ועולים משש יבשות, נציגים מכל הדתות והעדות, ובכללם גם מי שגדלו בחברה החרדית ומשרתים בצה"ל. כמה טוב יהיה לו בעוד כמה שנים יישבו בשורות המצטיינים עוד מבניה, ויוכיחו כי ניתן לשמור על הזהות הא מונית ועל אורח החיים הדתי ובה בעת להצטיין בשירות הצבאי למען העם והמדינה".

טקס המצטיינים במשכן הנשיא, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

כאמור, הרצוג ורעייתו מיכל אירחו את הטקס המסורתי, שהותאם לרוח התקופה ובמהלכו הוענקו אותות הנשיא ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים. השנה האירוע התקיים באורח מצומצם והוזמנו אליו משפחות החיילים המצטיינים בלבד.

טקס מצטייני הנשיא 2024, צילום: אורן בן חקון

את האירוע הנחו הילה קורח ואסי עזר. במהלך האירוע הזמר עדן חסון הופיע בביצוע מיוחד יחד עם יובל שרעבי, בתו של החטוף שנרצח בשבי חמאס יוסי שרעבי ז״ל, ומיכל גרינגליק, אחותו של סרן (במיל’) שאול גרינגליק ז״ל שנפל בקרב בעזה. הזמר דודו טסה ביצע שיר משותף עם חיילי וחיילות מילואים והזמר עידן רייכל עלה לשיר תפילה לשובם של החטופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר