החולצות של שירי ביבס וילדיה אריאל וכפיר ביבס. צילום: יגאל סלבין

סמל לחטופים: 132 חולצות צהובות הוצבו בכניסה למשכן הנשיא

המייצג שנעשה ביוזמת יעל יעל רוזנשטיין שניידרמן, ובשיתוף עם מכינת גל, מציג את סיפור החטופים והחטופות הנמצאים בשבי חמאס • כל חולצה מציגה פרט יקר ערך עבור החטופים, תחומי עניין או סמל המזוהה עם הרגע הנורא בו נחטפו

כדי להדגיש על מה נלחמים החיילים: בכניסה למשכן הנשיא, שם מתקיים טקס המצטיינים, הוצגו היום (שני), 132 חולצות צהובות המסמלות את זעקת החטופים והחטופות. המייצג נעשה ביוזמת יעל רוזנשטיין שניידרמן בשיתוף עם מכינת גל – שם למדה החטופה אגם ברגר. לצידם לקחו חלק אמנים נוספים מבצלאל, HIT ושנקר.

כל אחת מן החולצות המוצגות עוצבה באופן שמגלה מידע על החטוף או החטופה אשר אותה חולצה מייצגת. כל אחת מהן מציגה פרט יקר ערך עבור החטופים, תחומי עניין או סמל המזוהה עם הרגע הנורא בו נחטפו.

את החולצות של משפחת ביבס, יצרו יעל רוזנשטיין שניידרמן ומשפחתה. על חולצתו של ירדן ביבס מצויר גזע עץ, המתאר אותו כבסיס המשפחה החטופה. על חולצתה של שירי ביבס מצויירת לביאה המתארת את סיפור החטיפה שלה ושל ילדיה אריאל וכפיר, כאשר בתחתית החולצה מצויר קיבץ ניר עוז.

מייצג החולצות במשכן הנשיא, צילום: יגאל סלבין

על חולצתו של כפיר ביבס מצוירת בובת פיל ורוד ומסביבו גדר תיל - הבובה איתה הוא מצולם בתמונתו הקוראת להשיבו הביתה. על חולצתו של אריאל ביבס מצוירות שורת רכבות המסמלות את התמימות שבילדות, ואת מסכת הבאטמן הכה מזוהה עם אריאל.

את חולצתה של אגם ברגר ציירו מכניסטיות ממכינת גל, יחד עם קבוצת קורצאק. בחולצה מצוירת מעין אישה שמחוברת בגופה לכינור – המסמלת את אהבתה הרבה של אגם לנגינה ואת התקווה שתשוב ותחזור לנגן על כינורה האהוב.

חולצה נוספת שנמצאת במיצג היא חולצתה של שני לוק, אותה עיצבה ליהי הוד. על החולצה מצוירות הראסטות שכה מאפיינות את החיות של שני, ואת הרוח החופשייה שהייתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו