"תפקיד חיי": ניצב דורון תורג׳מן פורש מהמשטרה

תורג׳מן (53) נשוי ואב לחמישה, משרת בגופי הביטחון מזה כ-36 שנים ובעל עיטור המופת שהוענק לו על הצלת חיים • מפכ״ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל

דורון תורג'מן (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

"זה התפקיד שאליו שאפתי להגיע מאז שהייתי קצין משטרה בתחילת דרכי": מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הודיע  היום (חמישי) למפכ״ל המשטרה על בקשתו לפרוש מהמשטרה לגמלאות. מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי  איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים. השניים סיכמו כי ניצב תורג׳מן יפרוש במהלך חודש יולי הקרוב, ולאחר שיפקד על אירועי יום ירושלים ומצעד הגאווה בירושלים.

ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: "הובלתי יחד עם שותפים לדרך, מפקדים, שוטרים, לוחמים וגורמי שת״פ את המחוז להישגים משמעותיים בכל התחומים. ממאבק בטרור ומחבלים, המשך בפעילות בתחום הריבונות והמשילות, ועד לטיפול בפשיעה על כל גווניה, זאת לצד פעילות קהילתית. מאז 7/10 הצלחנו לשמור את ירושלים מחוץ למעגל הלחימה ולאפשר את קיום המועדים הדתיים והאחרים כמדי שנה באופן תקין ובטוח. זר לא יבין את המורכבות, הרגישות, האחריות והאתגר המשמעותי שיש בפיקוד על מחוז ירושלים וניהול אינספור מבצעים ופעילות במציאות בטחונית מורכבת״.

תורג'מן ושבתאי, צילום: אורן בן חקון

 בתפקידו הנוכחי- מפקד מחוז ירושלים במשטרה, הוביל את המחוז להישגים משמעותיים במגוון תחומים, בהם סיכול טרור, מאבק במסיתים ותומכי טרור, בין היתר באמצעות חמ״ל תודעה שהקים, התמודדות נחושה עם הפרות סדר אלימות, מאבק בפשיעה ועוד. ולמרות זאת, הפרישה באה כחודש לאחר שהשר בן גביר הודיע כי מועמדו למפכלות הוא סגן המפכל אבשלום פלד. תורגמן שלא ראה עצמו מועמד למפכ"לות החליט להודיע על פרישתו.

תורג'מן התגייס למשטרה בשנת 1992 כבלש במחוז ירושלים, מיד בתום שירות בחטיבת גולני. בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: רע״ן מבצעים מחוז ירושלים, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת נתניה, מפקד מרחב דוד, מפקד מרחב קדם. מכהן בתפקיד מפקד מחוז ירושלים משנת 2021.

איתמר בן גביר, קובי שבתאי, משה ליאון ודורון תורג'מן, צילום: ארנון בוסאני

מלשכתו של השר בן גביר נמסר: "השר בן גביר בירך את ניצב תורג׳מן, הודה לו על עשרות שנים של עבודה קשה ובמיוחד על פיקודו כמפקד מחוז ירושלים. ניצב תורג׳מן הוא קצין עז נפש, אוהב ישראל, שעשה שליחות חשובה בירושלים, קידם את ביטחון העיר, כולנו לא נשכח כיצד הביא לשקט בתקופת הרמדאן ותרם למשילות בעיר. תנאי עולי הר הבית היהודים השתפרו לחיוב בתקופתו, ועל כן השר הודה לו".

עוד נמסר מלשכת השר: "נציין, כי בקרוב השר בן גביר יתחיל לראיין מועמדים לתפקיד מפקד מחוז ירושלים ויחד עם המפכ״ל המיועד יחליטו השניים מי ימונה לתפקיד".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "היתה לי הזכות לעבוד לא מעט עם ניצב דורון תורג׳מן, כולל ברגעים מתוחים ונפיצים במיוחד".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר