הליכה נעימה: רצועת החוף הארוכה ביותר בארץ נחנכה בכרמל

"שביל הים" הוא שביל רציף המיועד להולכי רגל באורך כ-240 ק”מ, ועובר לאורך חופי הים מראש הנקרה ועד חוף זיקים • השבוע נחנך המקטע הארוך ביותר בשביל – מקטע חוף הכרמל.

צועדים בחוף הכרמל. צילום: צילום: עמותת התיירות

אירוע חגיגי התקיים היום (חמישי) בחוף נווה ים לציון השקתו של מקטע חוף הכרמל ב"שביל הים", שהוא המקטע הארוך ביותר בשביל. "שביל הים" מאפשר טיולים רגליים לאורכה של רצועת חוף הכרמל, שהיא הארוכה ביותר בארץ ומשתרעת על פני כ 42 ק"מ – מחופי כפר גלים והחותרים בצפון, דרך חופי עתלית, נווה ים והבונים, ועד למעגן מיכאל, שדות ים וקיסריה שבדרום המועצה

חצבים בחוף הכרמל, צילום: שחף רטר, החברה להגנת הטבע

הפרויקט בוצע באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, זרוע הביצוע של משרד התיירות. באירוע השקת המקטע השתתפו ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מנכ"ל משרד התיירות תא"ל במיל' דני שחר, מנכ”ל פורום רשויות החוף אופיר פינס, מנהל מרחב צפון רט”ג גיא כהן, מנהל פרויקט שביל הים ד"ר אליק אדלר ובכירים רבים נוספים.

רעיון "שביל הים" הלאומי של ישראל הוא תוצר החיבור בין התפתחות תרבות ההליכה בשבילים בארץ ובעולם עם הצורך ליישם את עקרון הגישה החופשית לחופי הים. מטרות השביל הן הנגשת הים וחופיו לכלל האוכלוסייה וחיזוק תחושת ה"קניין הציבורי" של הציבור למשאבי הים. העקרונות המנחים של השביל הנם שמירה על הסביבה, ולכן השביל ישתמש בתשתיות קיימות – ללא פעולות של סלילה או פגיעה בנוף; קרבה לים ככל האפשר ויצירת מעקפים מעניינים באזורים הבלתי נגישים; השביל ישמש פלטפורמה לפעילות חינוכית, תוך שיתוף ומעורבות של הקהילות השונות.

אסיף איזק, ראש מועצה חוף הכרמל תא"ל (במיל') דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות, צילום: דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל



אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "משמח מאוד ומרגש לראות את רצועת החוף הארוכה והיפה ביותר בארץ, מצטרפת לפרויקט שביל הים. הים והחופים הם מעמודי התווך של אזור חוף הכרמל, ואנו רואים בם נכס יקר שיש לשמר, לחזק ולטפח, למען הדורות הבאים במדינת ישראל". 

מנכ"ל משרד התיירות, תא"ל (במיל') דני שחר: "השביל המסומן כתוואי הליכה מודרך ומקוון, עם מעקפים ונקודות עצירה סמוך לשפת הים, יעשיר את תרבות הפנאי של חווית התייר בישראל, יחשוף את המטיילים לחוויה ישראלית השוזרת ערכים של טבע עם מורשת".

אלעד ארנפלד, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות: "אנו רואים בפרויקט פלטפורמה שתביא לפיתוח כלכלי של עסקי תיירות ופנאי, ובעקבותיו ליצירת מקומות עבודה חדשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר