בתוך פחות מחודש: עוד בכיר במשרד ההגנה הרוסי נעצר

החשד כלפי לויטננט-גנרל יורי קוזנצוב לא נמסר, אולם לפי דיווחים הוא קשור לשנותיו כאחראי על אבטחת סודות המדינה • רק שלשום הועבר מתפקידו שר ההגנה סרגיי שויגו, אחד המקורבים ביותר לפוטין • בסוף אפריל נעצר סגנו, טימור איוואנוב, בחשד לקבלת שוחד בהיקפים גדולים • מזכ"ל מועצת הביטחון הרוסית היוצא, ניקולאי פטרושב, מונה לעוזרו של פוטין

לויטננט-גנרל קוזנצוב. צילום: רשתות חברתיות

טיהורים במשרד ההגנה הרוסי? ראש אגף כוח האדם במשרד, לויטננט-גנרל יורי קוזנצוב, נעצר בביתו.

החשד לא נמסר, אולם לפי אחד הדיווחים הוא קשור לשנים 2023-2010 שבהן ניהל את אגף האבטחה של סודות המדינה. לפי סוכנות הידיעות הממשלתית טאסס, בביתו ובמשרדו של קוזנצוב נערכו חיפושים. 

קוזנצוב הוא הבכיר השני במשרד ההגנה הרוסי שנעצר בשבועות האחרונים: ב-23 באפריל קדם לו סגן השר טימור איוואנוב, החשוד בקבלת שוחד בהיקפים גדולים, ולפי אחד הדיווחים - גם בבגידה. איוואנוב נשלח למעצר של חודשיים.

שויגו ופוטין בנופש משותף ב-2018, צילום: אי.אף.פי

תזכורת: שלשום הודח גם השר הממונה סרגיי שויגו והועבר לתפקיד מזכ"ל מועצת הביטחון הרוסית. שויגו, אחד המקורבים של ולדימיר פוטין, נחשד במשך שנים רבות בשחיתות, אולם לפי ההערכות היה בכיר מכדי להדיחו, הגם שהאשמתו בשחיתותו הייתה מטילה צל על פוטין עצמו.

הלילה התפטר אחד מסגניו של שויגו, רוסלן צליקוב. ייתכן שהגנרל, שהיה ממונה על תחום המדיה והתקשורת במשרד ההגנה, יצטרף לבוס במועצת הביטחון הרוסית. 

אנדריי בלואוסוב. שר ההגנה המיועד, צילום: אי.פי.אי

נראה שבקרמלין גם מנסים לצמצם את השחיתות - או לפחות להפחית אותה - בין השאר מתוך הערכה שהמלחמה תימשך זמן רב וצריך לגייס מקסימום משאבים להשגת מטרות הפלישה לאוקראינה. אנדריי בלואוסוב, המועמד לשר ההגנה, נחשב גם למינהלן טוב, עד כה גם לא נתפס בשחיתות, והוא גם מאמין בכל לבו בדרכו של פוטין: לפי בלומברג, הוא הופתע מההצעה של פוטין למנותו למשרד ההגנה, אבל הסכים משום שרואה ברודן הרוסי דמות היסטורית.

פטרושב (משמאל) ושויגו, בשבוע שעבר, צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, מזכ"ל מועצת הביטחון היוצא, ניקולאי פטרושב, מונה לעוזרו של פוטין. פטרושב, יוצא פס"ב כמו פוטין ושותף לתפיסת עולמו, הוא זה שלפי המודיעין המערבי פיקד על חיסול יבגני פריגוז'ין. בנו של פטרושב, דמיטרי, נחשב לאחד המועמדים להחליף בבוא היום את פוטין.

נשיא רוסיה מינה לעצמו לעוזר גם את אלכסנדר דיומין, בעבר מושל מחוז טולה ומי שנחשב בעבר למועמד להחליף את שויגו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר